Så då, det gick åt helvete.
Eftersom det inte gick att komma åt från motorrummet så tänkte jag att jag skulle dra kabeln innifrån. Gjorde hål i damasken och efter många om och men fick jag igenom kabeln men till min fasa såg jag att jag hade gjort ett hål i både damasken och hela kabelhärvan på andra sidan damasken.
Så då är min fråga, finns det något enkelt sätt att komma åt damasken från motorrummet utan att plocka ut mer eller mindre hela motorn? Alternativen är att lämna in den och låta Saab sköta det eller att jag helt enkelt öppnar kabelhärvan och fixar kablaget som är kass, vilket då skulle kräva att jag faktiskt kan komma åt den. Någon som har koll på vad en sån reparation skulle gå på hos Saab?