4845
Sök

Slutsteg i Saab 9-5 -02

17 Inlägg
26 februari 2011
Trådstartare
Hej,

Jag har införskaffat mig ett slutsteg och kablage för att koppla in i min Saab 9-5 -02.
Fastnade ganska snabbt vid installationen när jag skulle dra kabel från batteriet in till kupén, skulle helst vilja undvika att borra ett hål så min fråga är om det finns något färdigt hål man kan dra kabeln igenom?

AULARENSET
26 februari 2011
kolla ner på högersidan så är där en kabelgenomföring, funkar där:)

17 Inlägg
26 februari 2011
Trådstartare
Tack! Ska ta en kik på en gång, antar att du menar bilens högersida? big_smile

AULARENSET
26 februari 2011
hoshi89 skrev:
Tack! Ska ta en kik på en gång, antar att du menar bilens högersida? big_smile

när du står framför:)
bakom batteriet

17 Inlägg
26 februari 2011
Trådstartare
Japp! Tror jag hittade det, lite svåråtkomligt dock men det går nog att lösa! smile Tack för hjälpen!

AULARENSET
26 februari 2011
hoshi89 skrev:
Japp! Tror jag hittade det, lite svåråtkomligt dock men det går nog att lösa! smile Tack för hjälpen!

lugnt:)

17 Inlägg
2 mars 2011
Trådstartare
Fortsätter på tråden lite grann...

Har p.g.a. tidsbrist inte dragit någon ström ännu men tänkte att jag skulle dra lågnivåkabeln igår. Plockade ur stereon och insåg att jag hade två lågnivåutgångar, en för front speakers och en för back. Problemet är att jag bara ska driva en baslåda och vill ha allt ljud i den.

Funderar på om man kan införskaffa sig ett par RCA-splitters och sätta bakom stereon för att få allting i en kabel, något i stil med såna här:
http://thesiliconhorizon.com/store/images/rcaFto2M3inch.jpg

Utöver det så plockade jag bort listen från passagerarsidan och insåg att det redan låg ett gäng dragna kablar där. Jag har inte kollat på förarsidan ännu men förhoppningsvis ligger det inga kablar i den listen och antar att jag ska dra lågnivån på den sidan istället och sedan dra remoten och strömmen från batteriet på passagerarsidan?

Har för övrigt en JVC KW-XR611-stereo samt ett JVC KS-AX4302-slutsteg.

AULARENSET
2 mars 2011
men ta bara rearkanalen till steget
du ska inte sätta ihop kablarna, blir skit då!

lågnivå o ström på varsin sida:)

17 Inlägg
5 mars 2011
Trådstartare
Så då, det gick åt helvete.

Eftersom det inte gick att komma åt från motorrummet så tänkte jag att jag skulle dra kabeln innifrån. Gjorde hål i damasken och efter många om och men fick jag igenom kabeln men till min fasa såg jag att jag hade gjort ett hål i både damasken och hela kabelhärvan på andra sidan damasken.

Så då är min fråga, finns det något enkelt sätt att komma åt damasken från motorrummet utan att plocka ut mer eller mindre hela motorn? Alternativen är att lämna in den och låta Saab sköta det eller att jag helt enkelt öppnar kabelhärvan och fixar kablaget som är kass, vilket då skulle kräva att jag faktiskt kan komma åt den. Någon som har koll på vad en sån reparation skulle gå på hos Saab?

7 283 Inlägg
5 mars 2011
Jag har för mig att jag drog den vid passagerarsidan i polarens bil. Var inte krångligare än normalt vad jag minns heller.

17 Inlägg
5 mars 2011
Trådstartare
Jag var där och kikade men hittade inget ställe att dra kabeln utan att borra ett hål. Men problemet nu är att jag vill komma åt damasken på förarsidan från motorrummet.

Sök