2213
Sök

Bilbältes ljud volvo 940

255 Inlägg
5 mars 2011
Trådstartare
Tja, köpt en 940 där det är liiiiiiiite glapp i ngt som gör att fast du har bältet på dig, så slutar den inte att blinka och ticka.. Någon som vet vad det kan vara och hur man kopplar ut det? Jobbigt att behöva lyssna på det hela tiden när man kör..

Mvh Mattias

Gör det ordentligt eller ge fan i det!

Forummoderator
18 315 Inlägg
5 mars 2011
Bör ju sitta en liten kontakt i uttaget där du låser fast bältet. en glappar nog! Ta isär!

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!

248 Inlägg
5 mars 2011
i vänstra hörnet under förar stolen sitter 2 kontakter, den ena är till stolsvärmen och den andra är till bältespåminnaren bara döda ich slita ur wink

Den med lägst bil vinner
617 Inlägg
6 mars 2011
går att kapa sladdarna också wink

man blir aldrig klar med en bil, man får alltid nya ideér ;)

255 Inlägg
7 mars 2011
Trådstartare
Men allt ska ju kunna sättas tillbaka på bara några enkla sekunder under besiktning. så drar nog ut kablen.

2 266 Inlägg
7 mars 2011
Du behöver ju inte ha de där påminnelsen när du besiktar, jag brukar vika ner bälteslåset på stolen mot mig när jag sitter i bilen och kapa av sladdarna där slipper man böja sig under stolen

svetsdiff !!!

Den med lägst bil vinner
617 Inlägg
7 mars 2011
precis smile jag har kapat på mina bilar besiktningen har inte sagt något smile

man blir aldrig klar med en bil, man får alltid nya ideér ;)

Saabifierad
2 031 Inlägg
7 mars 2011
Finns många bilar utan bältespåminnare och detta är inget bilprovningen testar.

Miljöpartistisk riksdagspolitiker: På vägen hit denna dag såg jag något sorgligt, jag såg en pingvin som bara låg ner vid sidan av cykelvägen, och jag förstod nästan direkt varför: bensinpriset är ju enbart på 14 kronor.......... Skulle det ligga på 50 kronor idag skulle pingvinen vara uppe och göra det pingviner gör..... Tänk på det kära församling....Tänk på det!

255 Inlägg
8 mars 2011
Trådstartare
Okej, har ändå ingen fungerande sätesvärme och ska koppla ljud imon så blir nog att bara dra ur den om inte annat klippa den:)

Sök