4943
Sök

Audi 100 2.0 92-

Herr
1 722 Inlägg
19 december 2006
Trådstartare
Hallå! som topic lyder! ska ha den som vinterbil är det tänkt. jag får loss den för 13k, den är rostfri nybesiktad. 17000mil~ med andra ord känns det som om att kommer göra ett riktigt kap, dom går ju för 25k på blocket.. någon som har några tankar funderingar kring denna bil? är inte intresserad av att sladda runt o busköra eller trimma. utan bara en fin vinterbil, o visst fan e den fin? :>

There's no need to fear, UNDERDOG is here!

326 Inlägg
19 december 2006
Jag gav 16000:- för min Audi 100 2.0 -94 ~22000 mil. Inte rostfri (v framskärm) men annars i gott skick, nya bromsar runt om, nya stötdämpare etc.

Det är i mitt tycke en av de tjusigaste bilar (nåja) som gjorts, riktigt snygg kaross och bra kvalité. tongue
Slå till, ett bra köp om allt är ok.
Senast redigerat av ILarsaI (19 december 2006)

886 Inlägg
19 december 2006
farsan har en audi 100 från 93(dock 2.3 l) som gått över 35 000 mil tror jag. och känns fortfarande relativt fräsh även om det varit lite problem med den. kvalite!

och ett bra pris för dig.

Bancivic på låg budget:
http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 4#p4237504
Min bilrelaterade facebooksida(Videos, bilder, tröjtryck m.m.):
https://www.facebook.com/TheSwedishPetrolhead

410 Inlägg
19 december 2006
det finns en snubbe på blocket som bor i göteborg som säljer sin audi 100 2.3 -90 http://www.blocket.se/vi/9849586.htm?ca=15_s med bra utrustningsnivå och kjolpaket. Så om du vill ha en mer unik bil så köp den för att det finns inte många audi 100 avant (c3) med kjolpaket. För övrigt så är audi 100 grym bil men varning för servopumpen kolla den noggrant för att audi har för klena servopumpar så dom börjar läcka. kan vara problem när bilen börjar bli lite äldre. Om pumpen läcker så går den inte igenom besiktningen.
Senast redigerat av laika (19 december 2006)

Herr
1 722 Inlägg
19 december 2006
Trådstartare
Tackar för svaren! mycket är nytt och bytt på denna, och han som säljer e en kompis till familjen! får bilen förhoppningsvis idag, lägger upp bild då!

Herr
1 722 Inlägg
19 december 2006
Trådstartare
LocKtar skrev:
Tackar för svaren! mycket är nytt och bytt på denna, och han som säljer e en kompis till familjen! får bilen förhoppningsvis idag, lägger upp bild då!

Har nu köpt bilen, och den är väldigt iögonfallande! tutan fungerar dock inte, och centrallåsdosan vill inte funka:) sen hade den gått 22800mil~ istället för 17k som ja sa... men den gick kanonfint, såg kanonfin ut, kändes trevlig och tycker den va värd pengarna.. får garanterat igen dom pengarna när jag säljer. nån som e sugen?wink nåväl, att tutan inte fungerade vad kan det bero på? e det en säkrning tro?

410 Inlägg
19 december 2006
Antagligen inte skulle gissa på att det är tutan i sig har en audi 100 och min syrra har en audi A6 båda har problem med tutan på hundran var det en kontakt som glappa pga oxidering på kabeln. Rengör kabeln och och försök igen annars kan du byta kabelsko se om det hjälper eller så byter du hela tutfan.

kontorsråtta
231 Inlägg
20 december 2006
Jag hade tidigare en Audi 100 2.3 avant -93, hade rullat 29 000 mil när jag sålde den. Gick klockrent i motor, låda och drivlina. Inte mycket till rost heller, nån liten bubbla på backluckan bara. Bra bil för lite pengar!

Ang tutan så slutade den funka på min med, det visade sig att kontakterna på själva tutan hade rostat sönder. Så jag köpte en ny universaltuta bara.
Den är ju lätt att komma åt, så ta bort kablarna och kolla kontakterna!

saabtok
1 306 Inlägg
20 december 2006
samma  här hade en   Audi 100 2,3 avant 92á  som hade  rullat 32000 när ja köpte den  och den funkade  klockrent så länge ja hade den och ja körde  2500 mil med den innan ja sålde den och de enda rosten ja hade var  på en skärmkant , till o med listerna satt kvar vilket inte är så vanligt .....Finns bilder   på den på min sida.....Fast  tutan  lätt som en kåt älg hehe men den  funka och så hade den varit de senaste 10 åren  och vid varje besiktning så fick de anmärkning på att den var dålig men godkänd hehe
Senast redigerat av Greatsnyggo (20 december 2006)

SAAB= Se Andras Avundsjuka Blickar

Sök