6053
Sök

Bytesråd: min volvo 740 gle -85a mot en audi 100 avant 2,3E -93a

606 Inlägg
8 mars 2011
Trådstartare
funderar på att byta bort min volvo 740 GLE -85 se bilder på min profil... min bil har gått ca 26.500mil och är skattad och besiktigad har sommar å vinterdäck på alufälgar..

audin 100 avant 2,3E är sågott som rost fri, karossen har gått 34.000 mil men motorn 19.000 .. endligt dom iaf.. för den gammla skar audin är också skattad och besiktigad ... även den har sommar och vinterdäck...

så vad tycker ni jag ska göra ? byta eller inte byta? var ganska säker på att jag ville byta först men en kompis sa att 2,3an är extremt slö ? stämmer detta ? kan den verkligen vara slöare än min 740!? tongue

Kan det lagas ska det lagas! :)

Skrotsamlare
4 031 Inlägg
8 mars 2011
2.3an är väl den bästa motorn i dom där? Man åker iaf bättre i Audin.

Det är aldrig försent att förvärra ett dumt beslut...

606 Inlägg
8 mars 2011
Trådstartare
har ingen aning vilken som är den bästa motorn :o

711 Inlägg
8 mars 2011
Nån fartmaskin är det inte,men jag personligen hade inte funderat sålänge på ett
sånt byte.Lite skillnad på bil om man säger så,femman spinner på fint och motorerna går
långt om man ger dom lite kärlek emellanåt.

Allmänt envis
12 512 Inlägg
8 mars 2011
130hp 5cyl Audi slår i alla fall 130hp 4cyl. traktormotor varje dag, inget illa menat mot din 740 med det. Sedan kan jag samtidigt tycka att det roliga med dessa två är 740ns bakhjulsdrift vintertid eller på grusvägar, jag vet inte hur stor glädje samma effekt på framhjulen utan någon imponerande väghållning ger?

Däremot är Audin klart mer bil, om du bara skall ha dem mellan A och B. Men "behöver" du inte en bil till så mycket utan har den mer för att det är kul tror jag ovanstående stycke tål att tänkas på.

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

Mercedes-Benz Diesel
167 Inlägg
9 mars 2011
5 cyl. 136hk 2,3 är absolut den bästa bensin motorn ifrån audi iaf under -95 dom är slitstarka, går ganska billigt, det är endå mer o köra med än 740( iaf enligt mej) min gammla 2,3 5:a avant hade rullat 47t och den körde jag i 208km/h...sen sitter man bättre ien sådan...allt är bättre jämfört med volvo speciellt om de kmr från tyskland!

kärlek växer inte på träd den tillverkas i tyskland <3

606 Inlägg
9 mars 2011
Trådstartare
tack för era svar smile men dom sålde audin så det blir inget ändå ! fick bli en blocket annons istället wink

Sök