Tips på en bra laddtrycksmätare!

MeepMeep Finraggare
9 mars 2011 · 2 381 Inlägg

www.marshallinstruments.com jäkla bra kvalitet - skickade hit på 4 dagar.

I love being a nobody - because nobody is perfect.
Plymouth Roadrunner "Dirty Bird" (1969)
Jennsii
9 mars 2011 · 64 Inlägg

peegee skrev:
Topic tyder på att en mätare med kvalité efterfrågas med stor del av diskussionen tyder på att fokuset är design/belysning som viktigast ? roll

Finns många mätare (växande utbud...) på marknaden som säljs i större volymer av just design-skäl och låg prislapp men som har dålig eller tveksam kvalité beträffande mät-noggrannhet som i flera fall levererar så dåliga & inkonsekventa mätresultat att de inte alls är pålitligt eller att mätresultatet ändras/försämras under mätarens livslängd osv...  det gäller alla typer av mätare (ej bara laddtryck).

Men som i de flesta fall, vill man ha en mätare som ger pålitligt mätresultat, så bortse helt från noname-fabrikat d.v.s okända fabrikat och välj istället de som är kända för att göra bra mätare ex Autometer, AEM, VDO osv.

Hör annars med närmaste seriösa Tuning-företag, de som är duktiga på att mappa bilar, de vet oftast vilka mätare som rekommenderas och inte... SEN fundera kring designen/belysningen på de förslag du fått!

Ja det stämmer att jag vill ha en mätare som uppfyller kraven både design och belysningsmässigt men endå en som har bra kvalité. Jag tackar för hjälpen och ska kolla upp lite olika mätare som du gett som förslag smile

Jennsii
9 mars 2011 · 64 Inlägg

kameramannen skrev:
www.marshallinstruments.com jäkla bra kvalitet - skickade hit på 4 dagar.

okej tack för hjälpen smile

MeepMeep Finraggare
9 mars 2011 · 2 381 Inlägg

Här har du ett exempel på mätare från dem

http://www.slutstation.se/img/bilen/photo.JPG

I love being a nobody - because nobody is perfect.
Plymouth Roadrunner "Dirty Bird" (1969)
Pendulum
9 mars 2011 · 1 298 Inlägg

Jag köpte mig en laddtrycksmätare från Realcars sortiment via Mekonomen som säljer deras prylar. Bra om man vill slippa frakten t.ex. Märket är prosport, finns 7 olika färger (bland annat, vit, blå, grön, röd etc), 52mm omkrets och kostade mig 599:- eller nåt i den stilen. Kan inte säga så mycket om kvaliteten mer än att den fungerat precis som den ska i drygt ett år som jag haft den.

Edit: Har en bild på den här:
http://www.garaget.org/?car=182045&image=1791141

Senast redigerat av Pendulum (9 mars 2011)

För att vara klok måste man ha erfarenhet, och för att ha erfarenhet måste man ha gjort dumheter.
MeepMeep Finraggare
9 mars 2011 · 2 381 Inlägg

Vill du flasha är autometer nexus fina som finns rätt billiga på ebay

I love being a nobody - because nobody is perfect.
Plymouth Roadrunner "Dirty Bird" (1969)
marbling
9 mars 2011 · 781 Inlägg

Hittade det.Sidan 38 i nya Bilsport.Autogage digitala.

Det finns väl,som med det mesta annat,olika behov när det gäller mätare.En del vill ha snygga mätare,andra vill ha daglig information hur motorn o bilen mår och en del behöver nogranna visningar när dom trimmat,kör på strippen etc.

Det är väl tur att det finns olika!..

Opel GT "Sportcoupen" (1970)
Volvo 1800ES "1800ES" (1973)
Volvo 780 "Lussuoso" (1987)
Jennsii
9 mars 2011 · 64 Inlägg

Pendulum skrev:
Jag köpte mig en laddtrycksmätare från Realcars sortiment via Mekonomen som säljer deras prylar. Bra om man vill slippa frakten t.ex. Märket är prosport, finns 7 olika färger (bland annat, vit, blå, grön, röd etc), 52mm omkrets och kostade mig 599:- eller nåt i den stilen. Kan inte säga så mycket om kvaliteten mer än att den fungerat precis som den ska i drygt ett år som jag haft den.

Edit: Har en bild på den här:
http://www.garaget.org/?car=182045&image=1791141

Åh tack för tipset smile då ska jag nog ta mig en sväng till mekonomen och kika smile

Jennsii
9 mars 2011 · 64 Inlägg

marbling skrev:
Hittade det.Sidan 38 i nya Bilsport.Autogage digitala.

Det finns väl,som med det mesta annat,olika behov när det gäller mätare.En del vill ha snygga mätare,andra vill ha daglig information hur motorn o bilen mår och en del behöver nogranna visningar när dom trimmat,kör på strippen etc.

Det är väl tur att det finns olika!..

Okej:) ja det är tur det:D jag hoppas jag finner den perfekta för nu har jag fått massor av bra tips smile

Jennsii
9 mars 2011 · 64 Inlägg

kameramannen skrev:
Vill du flasha är autometer nexus fina som finns rätt billiga på ebay

Okej smile ska kika smile

MeepMeep Finraggare
9 mars 2011 · 2 381 Inlägg

Tänk dock att du måste ha kontrollenheten till dem

I love being a nobody - because nobody is perfect.
Plymouth Roadrunner "Dirty Bird" (1969)
kimztah 30 slak
9 mars 2011 · 169 Inlägg

Prosport har gjort en annan variant som finns i två valbara färger. Kallas för Prosport Stepper och finns på realcar.se

Antar att det är den "audiröda" du vill åt, och den lyser hur bra som helst i kombination med den övriga interiören.

http://www.realcar.se/servlet/us_pyra?w … st&p=H

Jennsii
9 mars 2011 · 64 Inlägg

kimztah skrev:
Prosport har gjort en annan variant som finns i två valbara färger. Kallas för Prosport Stepper och finns på realcar.se

Antar att det är den "audiröda" du vill åt, och den lyser hur bra som helst i kombination med den övriga interiören.

http://www.realcar.se/servlet/us_pyra?w … st&p=H

okej tack så mycket smile är precis så jag vill ha den smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang