2896
Sök

Hjälp med framsystems köp

Västra Wärmland
236 Inlägg
10 mars 2011
Trådstartare
min andra plan va att köra jbl fhögtalare + basar och dls steg till det. nån som vet om JBL GTO 1202D är nått drar i och kan man få ut 1ohm med 2 sådana?

854 Inlägg
10 mars 2011
Visst kan det vara trevligt att ha samma märke på allt rakt igenom, men låter det bra spelar det väl egentligen ingen större roll? tongue Körde tidigare enbart DLS men ett Ultimatesteg kostar ju som om det vore gjort av guld wink Svårt att motivera för en student.

Jag kör 2 kanaler till basen(bryggat) och var sin kanal till frontarna.

Jag är helt klart nöjd än så länge med steget och det låter bra nog redan idag, med nu HU kan det bara bli bättre. Kraft finns så det blir över dessutom så ja, det är helt klart prisvärt enligt mig.

ljudfantast
1 372 Inlägg
10 mars 2011
Kmarcus skrev:
Körde tidigare enbart DLS men ett Ultimatesteg kostar ju som om det vore gjort av guld wink.

Om du jämför ljudet du fick från det steget och det som du får nu, vilket steg levererade mest?

Västra Wärmland
236 Inlägg
10 mars 2011
Trådstartare
michieff skrev:
Kmarcus skrev:
Körde tidigare enbart DLS men ett Ultimatesteg kostar ju som om det vore gjort av guld wink.

Om du jämför ljudet du fick från det steget och det som du får nu, vilket steg levererade mest?

skulle ochså vilja veta det. går väl inte att bara kolla på watten? dls steg har ju inte alltid så mkt men är som jag förstått väldigt starka iaf? är en watt i det steget lika som typ en i ca 23?

854 Inlägg
10 mars 2011
Jag har inte kört något Ultimatsteg på fronthögtalare innan även om det med stor chans hade varit bättre. Var inne på att köpa det men det blir för mycket pengar helt enkelt, ljudet blir nog inte dubbelt så bra heller om jag skulle dra en vild gissning.

Har däremot kört UP6/ca23 med gott resultat, men nuvarande är snäppet värre. Även Alpine 10" Type-r/A6, ångrar att jag sålde de paketet.

ljudfantast
1 372 Inlägg
10 mars 2011
N!cke skrev:
michieff skrev:
Kmarcus skrev:

skulle ochså vilja veta det. går väl inte att bara kolla på watten? dls steg har ju inte alltid så mkt men är som jag förstått väldigt starka iaf? är en watt i det steget lika som typ en i ca 23?

Nej man ska inte stirra sig blind på watten. Många specar lämnar skakiga siffror på watt, speciellt från steg som är relativt okända och misstänksamt billiga (verkligen inte menat att steget som Kmarcus har skulle vara det). Välljudande steg som produceras av DLS, Audison, Focal mfl lämnar sällan kontinuerliga monsterwatt. A9an lämnar tex 4X85 per kanal i 4ohm. Kostar runt 10 papp.

edit: DLS A4 inte A9

edit2. Hittade ett steg från Audison som heter TH Quattro som levererar 4X160wrms@4ohm men då är vi uppe i strax under 30 papp.
Senast redigerat av michieff (10 mars 2011)

854 Inlägg
10 mars 2011
N!cke skrev:
michieff skrev:
Kmarcus skrev:

Nej, det skiljer nog väldigt mycket mellan olika steg och tillverkare. Men jag skulle helt klart välja ett Emphaser EA-steg framför ett ca23, nu är det inte samma kit jag kör med längre men jag upplever kontrollen mycket bättre och även volymen går att vrida på mer.

Sök