Någon som har testat denna ljuddämpare? eller har erfarenhet om "soundet"

Conceited GARAGET V.D.
8 mars 2011 · 900 Inlägg

Tjenare!

funderar på ridetech ljuddämpare: http://www.ridetech.se/-rostfri-ljuddam … pe-/9421-0

till min laguna II V6 och undrar om någon har testat just denna? låter den överdrivit mycket? eller lagomt?

jag talar ljudmässigt och inte utseendemässigt!

tacksam för svar/tips

Senast redigerat av Conceited (8 mars 2011)

kika gärna på mina bilar
-----------------------------------------------------------
var glad över det du har.. innan du förlorar det..
Volvo xc70 "summum sport edition" (2014)
Conceited GARAGET V.D.
10 mars 2011 · 900 Inlägg

ingen har testat denna? yikes ingen har ERFARENHET av ljuddämparen som kan säga på ett ungefär hur ska den här låta? alltså hööögt? normalt? osv..

vill ju köpa den nu så jag e jätte tacksam om jag fick något svar!

kika gärna på mina bilar
-----------------------------------------------------------
var glad över det du har.. innan du förlorar det..
Volvo xc70 "summum sport edition" (2014)
Diabel
10 mars 2011 · 172 Inlägg

har du en V6 som måste du nog ha en STOR ljuddämpare annars blir det bara en jävla massa resonans.

Sedan tycker jag att 2x japs dämpare på en familjebil som renault laguna är bara FEL ...

men men du fattar väl ett bra beslut smile

Kör du först så väntar jag där framme
Conceited GARAGET V.D.
10 mars 2011 · 900 Inlägg

Diabel skrev:
har du en V6 som måste du nog ha en STOR ljuddämpare annars blir det bara en jävla massa resonans.

Sedan tycker jag att 2x japs dämpare på en familjebil som renault laguna är bara FEL ...

men men du fattar väl ett bra beslut smile

den ska inte synas!  jag e intresserad av ljudet och inte utseendet! men e den här inte tillräckligt stor för en v6a? 2,5 anslutning med DUBBLA 3,5 utblås?

kika gärna på mina bilar
-----------------------------------------------------------
var glad över det du har.. innan du förlorar det..
Volvo xc70 "summum sport edition" (2014)
Diabel
10 mars 2011 · 172 Inlägg

Stor utblås ja , frågan är hur stor själva Ljuddämparen är ( som dämpar ljudet) . Det verkar vara en typisk japsdämpare som kommer låta som en våldtagen honda civic även på låga varv vilket kan anses vara störande i Bruksbilen

Kör du först så väntar jag där framme
Conceited GARAGET V.D.
10 mars 2011 · 900 Inlägg

Diabel skrev:
Stor utblås ja , frågan är hur stor själva Ljuddämparen är ( som dämpar ljudet) . Det verkar vara en typisk japsdämpare som kommer låta som en våldtagen honda civic även på låga varv vilket kan anses vara störande i Bruksbilen

okej hur stor ska den vara då?


någon som vet Teorier för resonans i avgassystemet? vad ska jag tänka på?

kika gärna på mina bilar
-----------------------------------------------------------
var glad över det du har.. innan du förlorar det..
Volvo xc70 "summum sport edition" (2014)
inuzen
10 mars 2011 · 168 Inlägg

Hej!

Jag åker runt med den dämparen, dock har jag insatserna i. Har den enbart för att fylla ut de stora hålet bak i min bakspoiler. Tkr dock inte att ljudet är särskilt imponerande. Hade jag köpt en dämpare för ljudet hade jag nog handlat mig en mer "anpassad" sportljuddämpare.

Mvh Linus

Pendulum
10 mars 2011 · 1 298 Inlägg

"Japs"-dämpare brukar inte ha någon vidare dämpförmåga alls. Körde med en enkel vanlig japs bak på min Mazda 626 2.5 V6 och hade resten av avgassystemet original. Körde man utan insatsen i så var det i princip ingen skillnad mellan att köra med eller utan japsen därbak.
Hade jag varit i dina kläder hade jag köpt en simonsdämpare och satt ett stilrent slutrör på den istället. Betydligt bättre dämpförmåga. Finns i massa storlekar. smile

För att vara klok måste man ha erfarenhet, och för att ha erfarenhet måste man ha gjort dumheter.
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang