7427
Sök

MDS 6.9" problem!

44 Inlägg
8 mars 2011
Trådstartare
Tjena!

Har kopplat in 2 stycken 6.9" mds högtalare i hatthyllan, som är kopplat till ett mds slutsteg.

Mitt problem är att dom bara spelar bas, eftersom de sitter en diskant och ett mellanregister på högtalaren så tycker ja de borde låta om dem också, men de gör det inte. Har försökt justera på alla inställningar på stereon och steget men får inte fram något. Tacksam för hjälp!

Mvh

// Max W

21 761 Inlägg
8 mars 2011
Vad heter ditt steg, modellnamn?

44 Inlägg
8 mars 2011
Trådstartare
Torque T2

// Max W

21 761 Inlägg
8 mars 2011
Det ska finnas två filterval, antingen lågpass eller högpass.

Är det ställt i läge högpass?

44 Inlägg
8 mars 2011
Trådstartare
Hm.. Är det nåt man ställer in på stereon under High pass filter?

// Max W

21 761 Inlägg
8 mars 2011
Nu vet jag inte vilken stereo du har, menade på slutsteget. Om stereon har högpassfilter och lågpassfilter så bör det även gå att välja bort båda filtren, dvs stereon ger ut alla frekvenser. smile

Jag har inte haft detta steg själv, utgår bara ifrån vad som står i stegets produktbeskrivning. Hittar ingen PDF-manual eller bra bild på stegets olika justeringskontroller, annars hade du kunnat få mer exakta svar.

44 Inlägg
9 mars 2011
Trådstartare
Har suttit och sjusterat hur mycket som helst, var även på Mds och frågade och han visade mig att de fanns en switch på stege för high och low pass samt flat. Har prövat flat och low pass men hör ändå bara bass ifrån 6.9 erna hmm

// Max W

21 761 Inlägg
10 mars 2011
Eftersom det fortfarande bara spelade bas fastän omkopplaren stod i "flat" så finns i princip två alternativ, antingen är det en filterinställning i stereon som måste ändras eller så har mellanregister/diskant gått sönder på båda högtalarna.

Att mellanregister/diskant har pajjat på båda högtalarna är dock mindre troligt tycker jag, hellre borde det vara någon filterinställning på stereon.

Vad heter din stereo?

44 Inlägg
10 mars 2011
Trådstartare
Var förbi Mds idag och fick hjälp att ställa in allting, hade tydligen ställt allting för högt bas etc. Så nu lirar det klockrent! :-) Får tacka för supporten i alla fall!

Mvh

// Max W

Sök