JaggaChafen
Tesla Senior Technician
4 mars 2011
· 2 307 Inlägg
torpis skrev:
JaggaChafen skrev:
Å har iofs aldrig kört med nått annat än original stift men vet fera tillfällen med (50 som har bettett sig likadant å dom har funkat kalas efteråt med helt vanliga NGK stift.
även S40?
Just 4cylindriga motorn skiljer ju sig mot 5:orna då 4:an har egna dumma spolar och 5cyl har smarta kraftfulla pjäser. (de med fördelare vet jag inget om dock) på just S40 är spolarna i någon hårdplast medans på 5cyl är det en gummituta. plasten spricker och det är mycket vanligt att spolarna är spruckna, dock inte ovanligt att man missar sprickorna och en originalbil kan mycket väl fungera igen med trasiga spolar fast färska stift.
http://x40nordic.com/Gallery/Upload/imagespole.JPG
Va lite trött när jag skrev det inlägget... Det skall stå 850 å ja det e ju bilar med fördelare.. Å när du snacka om att spolarna spricer så ringer det plöstligt en klocka!! Jag har aldrig vart ute för detta själv men jag vet att det finns lösa delar till spolarna nu kom för en del år sen.. Troligtvis pga av detta. Jag har därimot vart ute för att det e slår igenom på plasten som e på tändhattarna alltså till dom stiften som inte har spole.
The faster you go the closer you are to heaven. Mitt egna ordspråk
Proud Member of Team Trailer Trash