7225
Sök

Vad är min v70n värd?!

low_and_loud
11 mars 2011
Trådstartare
har en v70n 2000 2,4t svart, 23850 mil drag,ac,cd radio elhissar,elstolar,elspeglar,inbyggd telefon,lastnät bagareumsgardin.plåtfälgar med friktionsdäck nästan nya

bilen är rätt sunkig, det som är fel på den är otillräcklig handbroms samt höger blinkers ur funktion (glappkontakt) besiktad idag 2011-03-11

övrigt så finns det ytrost på framskärmarna samt lite på förardörren
innerbackspegeln är av
mekanism på baksätets rygg höger sida trasigt samt höger högtallargalleer bakdörren
trasigt inrede i bagaget vid vänster bakjusramp.
oljud i servopumpen ylar lite.

dock är den påkostad en hell del 2010,nya ok skivor belägg runt om fjädrar o dämpare bytt
spjällhus o magnetventil, batteri tändstift,reprationer för 29000 kr

köpte även ny friktionsdäck till den i höstas 4000 kr

är ju lite fix med den vad kan jag få för den tro?!

Random Hero
4 047 Inlägg
11 mars 2011
finns en samlingstråd om detta smile

Dog food lid. Backwards

Muttley
11 mars 2011
Trådstartare
35 tusen?
Svårt och säg men de är ju absolut inget man tittar på i första hand i med du har rost och en servopump på gång att rasa.

low_and_loud
11 mars 2011
Trådstartare
tkd_rille skrev:
35 tusen?
Svårt och säg men de är ju absolut inget man tittar på i första hand i med du har rost och en servopump på gång att rasa.

då är det inte omöjligt att få 20000 på en bilfirma

low_and_loud
11 mars 2011
Trådstartare
DusanMandick skrev:
finns en samlingstråd om detta smile

o vad fasen är den då?

low_and_loud
11 mars 2011
Trådstartare
tkd_rille skrev:
35 tusen?

men ska du slippa dom felen så lär ju folk få pröjsa mera du lär ju inte hitta nån v70n med 24000 mil på blocket för 25000-30000 iallafall mer än min.

Muttley
11 mars 2011
Trådstartare
low_and_loud skrev:
tkd_rille skrev:
35 tusen?

men ska du slippa dom felen så lär ju folk få pröjsa mera du lär ju inte hitta nån v70n med 24000 mil på blocket för 25000-30000 iallafall mer än min.

Ja klart de betalar mer. Men då får de ofta en välskött bil istället. Enligt din egen förklaring verka din bil inte så himla fräsh.
För 50 tusen kan du hitta några som ser rätt bra ut.

Och du kanske kan få 20 tusen hos en bilförsäljare. Om de vill ta in den. Bilar är inte värda ett skit hos bilhandlare om bilen är över 10 år och med såpass mycket fel.

Seg bôvel
322 Inlägg
12 mars 2011
Vafalls, en V70N med rost? Någon som gått lös med slippapper och saltsyra på bilen eller?
Jag som aldrig ens sett en äldre V70 med rost, även 850 är relativt rostfri med hänsyn till sin ålder.

Bildbevis tack. tongue

(Skulle kanske gissa på en 30000:-, bilen verkar inte vara i det fräschaste laget).
Fixar du ALLT (Proffsig rostlagning etc.) så kanske du skulle kunna få en 40k eller något.
Senast redigerat av DuelBall (12 mars 2011)

4 586 Inlägg
12 mars 2011
DuelBall skrev:
Vafalls, en V70N med rost? Någon som gått lös med slippapper och saltsyra på bilen eller?
Jag som aldrig ens sett en äldre V70 med rost, även 850 är relativt rostfri med hänsyn till sin ålder.

Bildbevis tack. tongue

(Skulle kanske gissa på en 30000:-, bilen verkar inte vara i det fräschaste laget).
Fixar du ALLT (Proffsig rostlagning etc.) så kanske du skulle kunna få en 40k eller något.

en 12 år gammal bil kan ha lite rost

men min volvo ifrån 03 har inte en rostfläck alls trots att det är tjänstebil så vet inte hur denna har blivit behandlad

spjällhus byte är en standard på alla bilar före 2003

får 38-40.000 för min dock har en gått lite längre 26.000

kan säkert vara spännrullen som låter istället för servopumpen

men det handlar om s60 men så gott som samma kaross fast utan bakdel
Senast redigerat av jocke_gronberg (12 mars 2011)

8 928 Inlägg
12 mars 2011
Låser och hänvisar till den här tråden
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=169686

Mvh
Hamilton

Fotograf på Tierp iDag

Sök