5266
Sök

Låda till kicker comp 15"

244 Inlägg
12 mars 2011
Trådstartare
#1
Någon som har ett bra förslag på vad jag ska ha för låda och hur stor den skall var till 2st Kicker Comp 15"

Akta dig för män i vita rockar Mvh//Flakis

Enormous Musical Performance
644 Inlägg
12 mars 2011
#2
51-147L sluten
85-142L portad
För en bas enligt Kickers hemsida.


244 Inlägg
12 mars 2011
Trådstartare
#3
burning skrev:
51-147L sluten
85-142L portad
För en bas enligt Kickers hemsida.

Tackar smile

Akta dig för män i vita rockar Mvh//Flakis

Enormous Musical Performance
644 Inlägg
12 mars 2011
#4
Vad är det för låda du vill ha? Portad, sluten? Trekammarlåda?


2 914 Inlägg
12 mars 2011
#5
vad vill du spela?? högt eller till musik, vilka frekvenser vill du hålla dig till?? vilken musik ska du spela ifall du vill spela musik??

244 Inlägg
13 mars 2011
Trådstartare
#6
Lådan skall sitta i en 945a, så de finns gott om utrymme tongue
En portad låda hade jag tänkt mej
Ska spela alla sorters olika musik, så vill ha en låda som e ungefär jämnbra till allt, men älskar djupbas så de e ingen nackdel om den e lite vassare i djupbasen smile
De e väl upp till 70-80hz tongue

Tack för all hjälp smile
Senast redigerat av mbadriver (13 mars 2011)

Akta dig för män i vita rockar Mvh//Flakis

Enormous Musical Performance
644 Inlägg
13 mars 2011
#7
Då är det ju lugnt. Kan rita en låda lite snabbt, kan inte garantera något men du får väl pröva om du vill :p


244 Inlägg
13 mars 2011
Trådstartare
#8
burning skrev:
Då är det ju lugnt. Kan rita en låda lite snabbt, kan inte garantera något men du får väl pröva om du vill :p

Tack:) De skulle vara underbart ^^ Ne förra puckot som byggde lådan som dom sitter i gjorde hål för portar men inga rör xD Så de lär nog bli bättre än vad de e iallafall big_smile

Akta dig för män i vita rockar Mvh//Flakis

451 Inlägg
13 mars 2011
#9
mbadriver skrev:
burning skrev:
Då är det ju lugnt. Kan rita en låda lite snabbt, kan inte garantera något men du får väl pröva om du vill :p

Tack:) De skulle vara underbart ^^ Ne förra puckot som byggde lådan som dom sitter i gjorde hål för portar men inga rör xD Så de lär nog bli bättre än vad de e iallafall big_smile

Problemet är att 99% av alla hobbysnickare är "puckon" då de (inkl. mig) räknar och bygger lådor utan att ta hänsyn till hur frekvensgången kommer att se ut vid själva lyssningspositionen. Bara en sådan banal sak som var på baffeln basen monteras i förhållande till porten spelar stor roll på slutresultatet.

Om man inte kan räkna fram den optimala lådan så får man helt enkelt utgå ifrån vad bastillverkaren rekommenderar och hoppas på det bästa. Vill man sedan förbättra resultatet får man laborera.

2 914 Inlägg
13 mars 2011
#10
enligt mig ska du ta kontakt med drönirettab här på g.org smile han är GRYM på låduträkningar smile jag har byggt min låda i min 745 och basen blev grym smile

rekomenderar honom smile


Sök