4370
Sök

Passar JT 3" Helsystem till viggen på en SE 2.0t?

332 Inlägg
13 mars 2011
Trådstartare
Har hittat ett begagnat JT 3" från en viggen, tänkte ha det på min SE 2.0t, går det?

tacksam för snabba svar!  wink

1 298 Inlägg
13 mars 2011
Enligt JT så är det lite skillnad på systemen. Frågade dem för ett tag sen och fick inget jättebra svar tyvärr. Tror att skillnaden mest ligger i slutröret. Utblåset sitter lite annorlunda på Viggenpaketet.

För att vara klok måste man ha erfarenhet, och för att ha erfarenhet måste man ha gjort dumheter.

332 Inlägg
13 mars 2011
Trådstartare
Pendulum skrev:
Enligt JT så är det lite skillnad på systemen. Frågade dem för ett tag sen och fick inget jättebra svar tyvärr. Tror att skillnaden mest ligger i slutröret. Utblåset sitter lite annorlunda på Viggenpaketet.

Ingen skillnad vid turbofläns mot downpipe eller något sådant? utblåset går ju att fixa till.

1 298 Inlägg
13 mars 2011
Jag kan inte lova nåt, men jag tror faktiskt inte de är nån skillnad. Det sitter ju TD04-15T i Aero och viggen och GT17 i alla andra. Men jag har för mig att de inte är någon skillnad. Finns säkert nån som vet säkert som skriver snart.

För att vara klok måste man ha erfarenhet, och för att ha erfarenhet måste man ha gjort dumheter.

Elektriker
718 Inlägg
13 mars 2011
Alternativt är det en annan turbo, har dock inte full koll på det.
Men allt annat utom utblås borde ju funka bra.
Men får du ett bra pris kan de ju va värt att byta fläns, är ju inge problem om du själv är svetskunnig eller känner nån som är=)

Som att kasta vatten i sjön.

332 Inlägg
13 mars 2011
Trådstartare
Det var det jag tänkte på, om det är olika flänsar på de olika aggregaten. Om jag ringer JT så borde de väl veta? eller?

332 Inlägg
13 mars 2011
Trådstartare
"Passar alla varianter av Saab 900 turbo 94- och 9-3 turbo (ej SS) OBS. För att passa våra 3" halvsatser krävs 1 st mellanrör nr jt62-2: beställes extra! "

Så står det på den enda downpipen JT säljer till 9-3an. Så det borde väl funka.

Elektriker
718 Inlägg
13 mars 2011
Ja de vore ju faktiskt enklast smile

Men nu är jag lite lat för å leta, men finns ju här på garaget å på stcs vad aggen heter, sen äre väl ba googla fram lite fakta om fläns och så?smile

1 298 Inlägg
13 mars 2011
Danneeandersson skrev:
"Passar alla varianter av Saab 900 turbo 94- och 9-3 turbo (ej SS) OBS. För att passa våra 3" halvsatser krävs 1 st mellanrör nr jt62-2: beställes extra! "

Så står det på den enda downpipen JT säljer till 9-3an. Så det borde väl funka.

Ja då borde det passa. Men ring eller maila och fråga för säkerhetsskull. smile

Elektriker
718 Inlägg
13 mars 2011
Fortfarande så fåru bra pris kan de ju vara värt att bara köpa en ny fläns å montera dit smile

332 Inlägg
13 mars 2011
Trådstartare
Det har du rätt i, 3000kr för ett helsats som suttit på i ett år på en viggen maskin är väl inte för illa?

1 298 Inlägg
13 mars 2011
Danneeandersson skrev:
Det har du rätt i, 3000kr för ett helsats som suttit på i ett år på en viggen maskin är väl inte för illa?

Nej de va fan inte dåligt. Ligger de på blocket eller? wink

Elektriker
718 Inlägg
13 mars 2011
Nej du, betalade 2500kr för ett hemma svetsat utan kat så..
Du gör nog en bättre affär än mig;)
Förjäkla dyra dem dära 3" systemen

332 Inlägg
13 mars 2011
Trådstartare
Pendulum: Nej det gör det inte, det som är så bra, då får jag det för mig själv! wink

Monno: Ja det blir nog bra i alla fall. Lite mer hår på bröstet när hon ryter lite mer wink

332 Inlägg
13 mars 2011
Trådstartare
Jo just det, jag kom på en sak. Det sitter ju en sportkat på det, det är inga problem vid besiktning eller?

1 298 Inlägg
13 mars 2011
Danneeandersson skrev:
Jo just det, jag kom på en sak. Det sitter ju en sportkat på det, det är inga problem vid besiktning eller?

Nej det ska inte vara några problem om de inte är nån kinakopia eller nåt i den stilen. JTs katalysatorer ska uppfylla kraven.

332 Inlägg
13 mars 2011
Trådstartare
Pendulum skrev:
Danneeandersson skrev:

Nej det ska inte vara några problem om de inte är nån kinakopia eller nåt i den stilen. JTs katalysatorer ska uppfylla kraven.

Dåså, då får jag tacka för hjälpen grabbar. Ha de!

Elektriker
718 Inlägg
13 mars 2011
Mycket svar men vare verkligen nått som va till hjälp?wink:Phaha

Jo blir fint ljud, bara att handla chip till de!smile bra för turbon a, kyler fruktansvärt mycket bättre än original kattstrypning.

Dock har ju en annan ett system som inte ligger riktigt rätt så håller fan på bli knäpp på allt brölande.. men blir då inte till å lägga sig under bilen innan sommarn iaf!

332 Inlägg
13 mars 2011
Trådstartare
Japp, chip kommer till! Har en kille här där jag bor som är ruskigt duktig på att programmera. Han har jobbat på nordic. smile

Sök