6271
Sök

Sommardäck, 225*45*17, vad skulle ni rekomendera?

stahre
13 mars 2011
Trådstartare
Hej. Har köpt en 9-5a precis, och behöver nya sommardäck då dom som var med knappt kan rulla en sommar till.. Har ni några tips på billigare däck, lågpris som ändå är okej, så man inte behöver köpa nya nästa sommar igen. Har väl inget direkt maxpris, men inte typ 1500-2000 per däck..
Tack på förhand

huh?
10 427 Inlägg
13 mars 2011
Du får "seriösa" kvalitetsdäck för runt 1100-1300kr/st hos Däckonline.
Tex Michelin PilotSport 3 eller Continental Sport Contact 3 m.fl.
Finns en del Dunlop, Goodyear, Bridgestone och Pirelli som är något billigare där med smile

Visst, montering och balansering tillkommer, men blir ganska humana priser ändå.
Senast redigerat av steifan (13 mars 2011)

-sommar ska de va....
4 545 Inlägg
13 mars 2011
Kumho är ett bra sommardäck till mycket bra pris. har haft det på några bilar och varit mkt nöjd.  Ta gärna den med skydd mot trottoarkanter , räddar fälgen vid små sammanstötningar iaf.

Tack till alla som följer och tittar i våra projekttrådar .

stahre
13 mars 2011
Trådstartare
okej tack för svaren, kollar man på billigare märkesdäck, typ kumho, dunlop osv så har dom typ fått samma test resultat som ännu billigare däck från gud vet vad alla heter, sunny, goodride osv. Är det så att däck för 5-600 är ankskit?

* Voff voff *
11 267 Inlägg
13 mars 2011
stahre skrev:
okej tack för svaren, kollar man på billigare märkesdäck, typ kumho, dunlop osv så har dom typ fått samma test resultat som ännu billigare däck från gud vet vad alla heter, sunny, goodride osv. Är det så att däck för 5-600 är ankskit?

Kumho och Dunlop är ljusår bättre än t.ex. Sunny och Goodride!

//Brådhis

The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan...

huh?
10 427 Inlägg
13 mars 2011
..en däckhandlare som jag brukar handla av ibland menade att man inte skulle köra
på budgetdäck i "större storlekar", passade bättre i 13", 14", 15" osv tongue Då var det iofs
Maxxis han pratade om, men intressant att höra det från en däckhandlare wink

stahre
13 mars 2011
Trådstartare
steifan skrev:
..en däckhandlare som jag brukar handla av ibland menade att man inte skulle köra
på budgetdäck i "större storlekar", passade bättre i 13", 14", 15" osv tongue Då var det iofs

Det säger väl lite kanske... Äh lika bra att köpa några helt ok märkes däck för runt tusen lappen. Går förhoppningsvis några fler mil

huh?
10 427 Inlägg
13 mars 2011
stahre skrev:
steifan skrev:

Det säger väl lite kanske... Äh lika bra att köpa några helt ok märkes däck för runt tusen lappen. Går förhoppningsvis några fler mil

Låter vettigt. Kan ju testa att köpa Nokian V annars (heter Hakka V för svenska marknaden, men däckonline säljer "bara" V tongue ).
Kostar c:a 1000kr/st. Det är ju inget ultrasuperduperperformance-däck och borde därför hålla lite längre. Lyckats rätt bra i tester,
även om de flesta jag läst kanske har varit med Hakka V om nu skillnaden är stor.

stahre
14 mars 2011
Trådstartare
Är det någon som vet hur märket Sonar är. Meca säljer dom bla. Har hittat ett par för 1250kr/st som jag kan få för 800/st. Om dom är dugliga?

Sök