M3 E46 - CSL eller OEM fälgar? Hjälp mig välja, bild finns.

baltis
14 mars 2011 · 1 948 Inlägg

Lac_engineering skrev:
men de skillnad mellan 18" oem och 19 oem plus att bakfälgen ser brutal ut 19 oem!! CSL e grym men då oxå original inte kopiorna!! men grymt att vi alla gillar olika!! har oxå varit inne på att köra csl men är nöjd med original.

sen ska man inte sätta ditt fälgar för andra tycker dem är snygga man måste ju tycka om dem själv.

är självklart 19" på bild, 18" har jag rdäcken på tongue

Är det skålningen du tycker är fin på bakfälgen? För isånnafall borde du ju älska csl fälgen ännu mera, titta på mina bilder så ser du smile

Kollade för övrigt in din och det får bli en renovering på 19" innan dom är påtal smile Känns billigt att sätta på ett par kantstötta fälgar på en sån fin bil.

baltis
14 mars 2011 · 1 948 Inlägg

Felplacerad skrev:

Lac_engineering skrev:
men de skillnad mellan 18" oem och 19 oem plus att bakfälgen ser brutal ut 19 oem!! CSL e grym men då oxå original inte kopiorna!! men grymt att vi alla gillar olika!! har oxå varit inne på att köra csl men är nöjd med original.

sen ska man inte sätta ditt fälgar för andra tycker dem är snygga man måste ju tycka om dem själv.

Dom är grymma båda två cool MEN! OEM fälgarna är jobbiga att tvätta, haha. I alla fall dom fälgarna som sitter på den nya M3:an. Man bryter nästan fingrarna när man ska in i mellan och rengöra. Antar att det är lika trångt i dessa fälgar madlol

Personen som designade "nya" m3ans fälgar hoppas jag fått sparken... pinsamt att bmw kan släppa igenom en sån hemsk fälg hmm CSL fälgen måste jag nog säga är jobbigare att hålla ren än M3 fälgen i vilket fall som helst.

Fingrarna? jag tvättar fälgarna med fälgborste jag, kommer man åt med 10ggr bättre.

Lac_engineering LUIS
14 mars 2011 · 35 Inlägg

baltis skrev:

Lac_engineering skrev:
Bilen är ju en m3 och inte CSL så original 19 är att föredra och så gillar jag dem mer personligen oxå!! får lägga lite bättre bildkvalitet på original!! tycker bild kvaliten på csl är bättre!! konstigt

Om du läser under bilden så står det varför smile Men tar det igen, bilden är tagen utan blixt i mörk lagerlokal. Eftersom jag inte äger en domkraft roll så har jag bara ställt fälgarna brevid bilen... därför det även ser lite dumt ut.

Håller fullständigt med dig om att man inte ska försöka få bilen att se ut som en bil den heller inte är... därimot tycker jag att bara plocka över fälgarna inte är så värst farligt... börjar man därimot sätta på csl front, baklucka och diffusor... då har man gått för långt smile

m3 fälgarna är fina, dessvärre är denna uppsättning ganska så kantstötta... inga större märken men därimot många små. Väntar på svar as we speak  angående pris på en renovering.

Blir nog helt enkelt så att jag väntar 2-3 veckor till bilen tas fram och avgör då smile Sitter ju dessutom nya nankang däck på m3 fälgarna och dom duger ju inte till något annat än att rita med smile

sorry att jag inte läste noga!! men vad du än gör kommer det att bli snyggt!! man har väl rätt och testa!! mina e i top skick kanske därför jag e nöjd så förståår om du inte vill ha skavanker på en sådan fin bil

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang