5366
Sök

Problem att koppla stereo, Volvo 850

14 Inlägg
16 mars 2011
Trådstartare
Har skaffat ISOkablage och kopplat in stereo, funkar finfint. Dock inte i bak, inget ljud kommer ur de bakre högtalarna och vad man kan se är kablar dragna.
Såg nyss att det sitter en "lös" grön kontakt bakom stereon, ser ut som den gröna på denna bild http://www1.garaget.org/gallery/archive … 0aqd52.jpg

Nu till frågan, är detta kontakten för just de bakre högtalarna? Om ja, hur ska jag då koppla vidare den gröna. Om nej, vad kan vara felet?

14 Inlägg
16 mars 2011
Trådstartare
Dubs skrev:
http://www.blekingebilradio.se/product.html/isokablage-pc2-37-4?category_id=520

Tack men jag har redan det kablaget, finns en mindre grön kontakt som är alldeles för liten för dessa.

ljudfantast
1 372 Inlägg
16 mars 2011
jadu det låter märkligt. De brukar sitta i par på samma kontakt som de främre. Är det 4 kablar som går till den gröna kontakten? minus och plus från båda kanalerna bak?

14 Inlägg
16 mars 2011
Trådstartare
michieff skrev:
jadu det låter märkligt. De brukar sitta i par på samma kontakt som de främre. Är det 4 kablar som går till den gröna kontakten? minus och plus från båda kanalerna bak?

Jag ska alldeles strax springa ut och ta ett foto på grejerna

14 Inlägg
16 mars 2011
Trådstartare
Såg nu när jag skulle ta bilder att stereon är ju kopplad med 3 st isokontakter, alltså iso på iso på iso.
Vart kan man köpa en PC2-37-4? Kjell, classe, mekonomen?

Arg Snickare
875 Inlägg
16 mars 2011
lättast är ju om du tar bort dom 2 iso kopplingarna som du inte behöver. och skarvar på dom på 1 iso kabel.

14 Inlägg
16 mars 2011
Trådstartare
Helvete_racing skrev:
lättast är ju om du tar bort dom 2 iso kopplingarna som du inte behöver. och skarvar på dom på 1 iso kabel.

Vet inte om jag vågar mig på det, är grymt oteknisk och klumpig, skulle nog helt klart paja skiten totalt

I got Dubs!
2 423 Inlägg
16 mars 2011
ikna skrev:
Såg nu när jag skulle ta bilder att stereon är ju kopplad med 3 st isokontakter, alltså iso på iso på iso.
Vart kan man köpa en PC2-37-4? Kjell, classe, mekonomen?

japp,biltema med.

Arg Snickare
875 Inlägg
16 mars 2011
Det är inte svårt för fem öre.

På iso kontakten du köpt på bilteme, mekonomen what ever.. så står det + power på pluskabeln. och så är den röd. och på högtalar sladdarna står det rear right, rear left osv. och till varje högtalare går det 2 kablar. dvs en rear right +. och en rear right - .
så är det till alla högtalare.

sen är det till remote och jord. färgerna på sladdarna på iso kontakten är samma färger som på original sladdarna. dvs röd kopplas ihop med röd. och svart med svart. gäller bara att ha koll på vilken som är plus och minus.

kanske låter krångligt nu när man förklarar. men det är lätt.

14 Inlägg
16 mars 2011
Trådstartare
Helvete_racing skrev:
Det är inte svårt för fem öre.

På iso kontakten du köpt på bilteme, mekonomen what ever.. så står det + power på pluskabeln. och så är den röd. och på högtalar sladdarna står det rear right, rear left osv. och till varje högtalare går det 2 kablar. dvs en rear right +. och en rear right - .
så är det till alla högtalare.

sen är det till remote och jord. färgerna på sladdarna på iso kontakten är samma färger som på original sladdarna. dvs röd kopplas ihop med röd. och svart med svart. gäller bara att ha koll på vilken som är plus och minus.

kanske låter krångligt nu när man förklarar. men det är lätt.

Ja det lät ju iofs inte så svårt, men hur ska jag kapa och "klistra" alltså sätta ihop det igen, bara surra kablarna med varandra så att säga?

Arg Snickare
875 Inlägg
16 mars 2011
det går men använd sockerbitar eller "ubåtar".  eller så löder man ihop det. beror ju på hur seriös man är. jag har oftast bara använd sockerbitar eller ubåtar. har låtit ok i mina öron.

lättast är ju o skala kablarna med en skaltång. går fortast och det kan vara lite korta sladdar där inne så det underlättar.

I got Dubs!
2 423 Inlägg
16 mars 2011
Bara tattare som klipper

14 Inlägg
16 mars 2011
Trådstartare
Helvete_racing skrev:
det går men använd sockerbitar eller "ubåtar".  eller så löder man ihop det. beror ju på hur seriös man är. jag har oftast bara använd sockerbitar eller ubåtar. har låtit ok i mina öron.

lättast är ju o skala kablarna med en skaltång. går fortast och det kan vara lite korta sladdar där inne så det underlättar.

Tack för hjälpen, ska ge mig på det där imorgon efter jag har köpt sockerbitar. Kan i värsta fall inte bli mer än fel smile

4 824 Inlägg
16 mars 2011
ikna skrev:
Har skaffat ISOkablage och kopplat in stereo, funkar finfint. Dock inte i bak, inget ljud kommer ur de bakre högtalarna och vad man kan se är kablar dragna.
Såg nyss att det sitter en "lös" grön kontakt bakom stereon, ser ut som den gröna på denna bild http://www1.garaget.org/gallery/archive … 0aqd52.jpg

Nu till frågan, är detta kontakten för just de bakre högtalarna? Om ja, hur ska jag då koppla vidare den gröna. Om nej, vad kan vara felet?

den gröna är inget du ska använda då den bara går till center högtalaren.

om du nu har den här kabeln http://www.blekingebilradio.se/product. … ory_id=520 så behöver du bara trycka fast ena ändan av kablaget (båda kontakterna) i stereon och andra ändan (båda kontakterna) i bilen så funkar allting så du ska INTE hålla på och klippa och skarva och ha dig.

Mvh Christian
kör du före så väntar jag där framme.

Arg Snickare
875 Inlägg
16 mars 2011
Dubs skrev:
Bara tattare som klipper

bara män med små snoppar som kör SUV:ar.

I got Dubs!
2 423 Inlägg
17 mars 2011
Helvete_racing skrev:
Dubs skrev:
Bara tattare som klipper

Tog tattaren åt sig kanske? lol

Arg Snickare
875 Inlägg
17 mars 2011
Dubs skrev:
Helvete_racing skrev:
Dubs skrev:
Bara tattare som klipper

Tog tattaren åt sig kanske? lol

hehe nedå wink var bara tvungen att skriva det :PpP

Sök