3003
Sök

..

252 Inlägg
17 mars 2011
Trådstartare
..
Senast redigerat av Go_Andree (7 april 2012)

14 Inlägg
17 mars 2011
om du tar bort skyddet på bak dörren så sitter det en svart dosa där kolla den .. på en bmw v8 va det det felet. i med lite 5-56 sen tog det kontakt rostat ihop av kondens ., mvh Ebbe

* Voff voff *
10 936 Inlägg
17 mars 2011
Det absolut vanligaste är att panelen ger upp... Enklaste sättet att kolla detta är att mäta om det kommer ström ut ur den när du trycker på knapparna samt om strömmen når fram till elhissmotorerna!

Gör den det så är det motorerna som är kass, men jag skulle nog våga påstå att det är vanligare med "panelfel" så börja i den änden...

//Brådhis

The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan...

14 Inlägg
17 mars 2011
det går att bända loss men va lite försiktig tejpa lite på  en skruvmejsel så du inte skadar plasten

14 Inlägg
17 mars 2011
det fixar du inga problem

14 Inlägg
17 mars 2011
om jag inte minns fel så sitter dörrsidorna med plast plugg runt om och några skruv. plast plugen brukar gå sönder . .,  tror att det sitter så på s70+

R som i Robban....
122 Inlägg
17 mars 2011
Go_Ebbe skrev:
om jag inte minns fel så sitter dörrsidorna med plast plugg runt om och några skruv. plast plugen brukar gå sönder . .,  tror att det sitter så på s70+

sitter väl en skruv i "myntfacket" eller vad det kallas under ett litet plastlock. Sen tror jag bara det är plastplugg så för in en kniv/spackelspade eller vad du har till hands och bänd lite försiktigt.
Har haft av mina dörrsidor ett antal gånger och endast en plastplugg har gått sönder smile

935 Inlägg
17 mars 2011
Dra 2st startkablar ifrån en bil.. plus till knappen bak och sen minus till knappen fram så ska du få se på grejjer wink lol du måste hålla med händerna i båda ändrna med smile

14 Inlägg
17 mars 2011
RoobsteR skrev:
Go_Ebbe skrev:

sitter väl en skruv i "myntfacket" eller vad det kallas under ett litet plastlock. Sen tror jag bara det är plastplugg så för in en kniv/spackelspade eller vad du har till hands och bänd lite försiktigt.
Har haft av mina dörrsidor ett antal gånger och endast en plastplugg har gått sönder smile

jajjemen  så sitter det,  En skruv i handtaget om man säger typ ., med en rund lucka över eller fyrkantig .

210 Inlägg
17 mars 2011
kolla om barnlåset i bakdörrarna är i

Drive It Like You Stole It!
Raggar Vargen

210 Inlägg
17 mars 2011
RaggarVargen skrev:

Alltså så man inte kan öppna dörren innifrån. kanske är dubbelt barnlås, både dörren och fönsterhissen.

Raggar Vargen

210 Inlägg
17 mars 2011
Go_Andree skrev:
RaggarVargen skrev:
RaggarVargen skrev:

Alltså så man inte kan öppna dörren innifrån. kanske är dubbelt barnlås, både dörren och fönsterhissen.

Jag tror barnlås-knappen till el-hissarna är ON/OFF-knappen jag har i panelen framme. Det stänger nog av el-hissarna bak. Kan ju vara den knappen som krånglar, ska riva isär det imorgon.

smile

Det tror jag med. fixa en ny knapp till att börja med, lätt att plocka bort

Raggar Vargen

Sök