17 mars 2011
Trådstartare
Nu är det så att jag har riktiga skitbasar.
Och ingen vidare budget till att köpa nya.
Mitt slutsteg:
2-Kanals Carpower Slutsteg
Carpower 750W
2-kanals slutsteg med justerbar lågpassfilter och högpassfilter, kan överbryggas med basförstärkning. linjeutgång, omkopplingsbar stereo eller mono. På grund av den höga effekten, en perfekt förstärkare t.ex. för kompletta hatthylla systemet eller till subbas.
# Max. power 750WMAX
# 2Ω 2 x 250WRMS
# 4Ω 2 x 175WRMS
# Bridged power 4Ω 1 x 500WRMS
Storlek: 252x62x363mm
Har vatt inne på att köpa en kicker låda med 2 12"comp. som levererar 300 RMS watt.
Men så har jag nu möjlighet att köpa en låda med 2 st 10" L5 ganska billigt.
Så skulle mitt slutsteg klara det? Menar inte att det ska vara värsta ljudet men bara om det klarar av dom basarna? För jag har skitbasar nu så allt låter väl bättre än dom..
Men så finns det DS10L5 som ligger på 900 RMS watt och TS10 L5 som ligger på 450 RMS watt. Inte riktigt säker på vad det var han hade som jag tänkte köpa mentror det var TS10.
Då blir det ju 900 RMS watt av båda dom 10orna, men vilken skulle spela bäst och ha mest bas?
En kicker låda med 2 12" comp. eller denna här lådan?
tack på förhand för svar!