7038
Sök

KÖPRÅD! MB 240D 3,0 Har en sådan på G, vad tycker ni är ett vettigt bud/pris på den?? HJÄLP! NU MED BILDER!

Truck Drivers Move The Nation!
350 Inlägg
16 mars 2011
Trådstartare
Jag har en MB 240D 3,0 från 1976 på G. Han som skall sälja den vill att ja skall lägga ett bud. Vad tycker ni att den är värd baserat på deb fakta ni får nu?

Positivt:
Går bra i motor å låda, och är lättstartad
Jätte fin inredning
Snygga alu-fälgar med hyffsade däck
All rost upplagad
taklucka
stor och stark motor
nybytt olja
nya soppaledningar
Dragkrok
Ligger fint på vägen
HELT NY vindruta
Rostskyddad överallt

Negativt:
Avställd och obes
saknar lister på baksärmar
VÄLDIGT rostiga framskärmar
Glödningen funkar ej
handbromsen ur funktion (har rostat sönder inne i navet)
Det sipprar in vatten vid vindrutan samt takluckan
Dålig lack
Reflektorerna i strålkastarna är slut
Bilen går ej att låsa utifrån
skuffen går ej i lås/går ej att stänga
tutan är på separat knapp
kylaren är slut

Betrakta att detta är en orginal 240D 3,0! Samt att all rost under är upplagad!
Bör även tillägga att jag har alla delar och kunskaper o.s.v som behövs för att fixa bilen och besikta..

Men! Till frågan igen! Om ni var i min sits, vad skulle ni kunna tänka er att ge för bilen då?
Senast redigerat av sandin_90 (17 mars 2011)

----------------Våga Vägra Volvo----------------

Forummoderator
18 530 Inlägg
16 mars 2011
Jag nämner inget om ev. värde. Verkar dock vara lite jobb...

Är det just som du säger en äkta 240 3.0D så betraktar jag den som snudd på samlarbil redan idag! Hade nog fiskat lite efter eventuella ledtrådar om pris! Klassiker!

Automat?

350 Inlägg
17 mars 2011
Trådstartare
Dieselsmurfen skrev:
Jag nämner inget om ev. värde. Verkar dock vara lite jobb...

Är det just som du säger en äkta 240 3.0D så betraktar jag den som snudd på samlarbil redan idag! Hade nog fiskat lite efter eventuella ledtrådar om pris! Klassiker!

Automat?

jodå, det är en äkta.. Men som sagt med lite jobb.. Men den va i trafik i höstas..
det har jag försökt med. Men det ja fick ut var att han lagt ut totalt 4500kr pån (inklusive inköp)

350 Inlägg
17 mars 2011
Trådstartare
C-son skrev:
Undrar hur många original 240D 3.0 de finns kvar, gjordes i 2,5 år ungefär med den motorn.
Jag skulle nog se det så här att motorn i sig är ju värd lite då om den nu är riktig och ingen oljetörstig panna, sen är ju bilen som vilken w115 som helst egentligen då karossen ändrades 1973 till det utseendet och såg ut så tills den slutade tillverkas 1976
Men med tanke på att den motorn nu sitter i en original och inte är en utbytes så får man väl se det lite på så vis ändå att det är lite värde tillsammans.
Jag hade nog kunnat gett ca 8000:- för den med tanke på motorn och att den är original, men det fanns ju trots allt en hel del att göra på den, plus att du får väl lägga en ny lack m.m på den, så det är ju inget guldvärde på bilen i nuläget enligt mig iaf hehe smile
Men gör du iordning den riktigt fin så har du en riktigt eftertraktad bil sen smile

Jasså, du är MB-nörd du å? tongue
Jo, ja har tänkt på de ja å.. De verkar ju inte finnas så många orginal 3,0 kvar tyvärr. Och motorn är i väldigt bra skick, hela drivlinan är i väldigt bra skick tycker jag..

350 Inlägg
17 mars 2011
Trådstartare
https://www1.garaget.org/gallery/images/46/45458/45458-090f65c7c25d78d5bd0b3ae505602abd.jpg
240D 3,0 -76
Sista årsmodellen samt orginal 3,0!
Drivlinan är i skit fint skick! All rost under upplagad!

350 Inlägg
17 mars 2011
Trådstartare
nää, den ser bättre ut på bild.. Men ja ä int så jävla kräsen.. Så omo ja köper den så blir de å fixa handbroms, byta kylare, fixa glödning, byta reflektorer, byta framskärmar å besikta..
Men ja vet ifan va ja kan tänka mig ge för den.. Ja har lagt 5000kr som bud, men räckte ej..

350 Inlägg
17 mars 2011
Trådstartare
C-son skrev:
Haha a ja vet inte hur långt din plånbok vill va med men personligen skulle ju jag har gjort iordning den med lack m.m då om jag hade köpt den smile . men ska det bara brukas så är det ju inte värt att gå upp nå jättemycke för en obes med massa fix, då kan man hitta en bes compakt med en 300D i då smile

njää, ja brukskör ju mina bilar. Å jag är som sagt inte så kräsen av mig. Så ja brukar försöka hålla ner på bilutgifterna..

350 Inlägg
18 mars 2011
Trådstartare
Någon mer som har några åsikter/vet vad den ä värd?

Sök