Instrumentbelysning ur funktion Volvo 740 -91

ceem
2 januari 2011 · 102 Inlägg

Tjena!!

Har ett problem här på min volvo. Belysningen för hastighetsmätaren och ac knapparna och reglagen osv bara slocknade häromdagen. Vad kan det vara för fel? Har kollat säkringar och kunde inte hitta några trasiga säkringar.

Tack på förhand!

Mvh

joQue Game On!
2 januari 2011 · 244 Inlägg

Reostaten eller va de heter( reglaget som reglerar hur starkt det ska lysa)  kolla så den är hel smile

Volvo V60 D5 AWD "R-Design" (2012)
ceem
2 januari 2011 · 102 Inlägg

hur kollar jag det då? Du menar väl den lilla "pinnen" man vrider på som sitter på hastighetsmätar panelen? Kan det finnas något relä som styr ljuset till panelen?

Mvh

joQue Game On!
2 januari 2011 · 244 Inlägg

beror på vad det är för Volvo var den sitter, i 700/900 serien är det ett reglage till vänster om ratten som man drar upp och ned. vet inte vart de sitter på nyare dock. Men det är antagligen den du menar. Man kan ju mäta med en Multimeter att de går ström igenom den. är ju nått motstånd i den som gör att de lyser mer ju mer man vrider på, det kan ju gå sönder o då kommer det inte fram nån ström=ingen lyse

Volvo V60 D5 AWD "R-Design" (2012)
ceem
2 januari 2011 · 102 Inlägg

Okej. Tack för hjälpen:) Får kolla upp detta imorgon:)

Naddut
8 januari 2011 · 127 Inlägg

vad ska du med ljus till:) Hehe.. Kolla så den du tyr tyrkar med e hel:) ALLA mina har pajjat. Ha det bäst smile

ceem
16 januari 2011 · 102 Inlägg

nemen hallå du!smile Att vad är hel? vad är tyrkar för något? Aa du me!smile

pukan2
19 januari 2011 · 3 182 Inlägg
ceem
23 januari 2011 · 102 Inlägg

tack så jätte mycket för hjälpen!smile ska kolla detta imorgon^^

Naddut
24 januari 2011 · 127 Inlägg

HAha, skrev ifrån mobilen:P Mena den man ändrar ljus styrkan med:) ( 740 har den vid mätarhuset och 940 vid reglagen på vänsersida ).

ceem
24 januari 2011 · 102 Inlägg

aa förstod detta:P Men jag har kollat och kom fram till att dom runda "kontakterna" är av, iallafall ena utav dom. Du vet inte om det går att koppla förbi på något sätt?^^

Naddut
31 januari 2011 · 127 Inlägg

okey, ingen aning.. Runda kontakterna? PÅ instrumenthuset? Har sånna isåfall..

ceem
31 januari 2011 · 102 Inlägg

det är dom runda "blad" kontakterna. det är typ som papper...tongue

Naddut
4 februari 2011 · 127 Inlägg

Ehm, fattar inte vad du menar:P?
Haha..

eXpose
19 mars 2011 · 5 Inlägg

Bumpar lite här, då jag har liknande problem själv.

Kan reostaten även göra så tempmätaren krånglar?
Belysningen var glapp och när jag "pickar" på vredet där man justerar belysningen så blinkar belysningen men även så slutar tempmätarn att funka till och från när jag pickar på den.

Kan man får ta på en ny reostat någonstans?

Volvo 745 (1989)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang