4814
Sök

Någon med erfarenhet av toyota corolla T-sport-02?

Toyota mekaniker
240 Inlägg
18 mars 2011
Trådstartare
lite inne på att köpa en sådan.
någon som har eller haft som kan dela med sig av vad de tyckte va bra eller dåligt med bilen ?

fyrkrafsare
1 443 Inlägg
18 mars 2011
Har bara provkört den en gång, varvvillig och pigg motor, dock väldigt vridsvag, man måste varva den ganska ordentligt vilket gör den lite jobbig att köra i stadstrafik. Men det är som sagt bara min åsikt efter nån timmas provkörning...

Riktiga bilar är fyrhjulsdrivna...
Numera leg. grusligist!

648 Inlägg
19 mars 2011
När jag letade ny bil så var T-sport ett alternativ då jag ville testa nåt annat än Honda för engångskull

men jag blev väldigt besviken på den..den var inte ett dugg sportig i chassi och känsla, kändes som en gubbkärra med en vass sugmotor som också den var en besvikelse då den kändes slö, var dom sista 1500rpm som den började gå lite på, Som helhet en stor besvikelse men då jämför jag också med Hondas Type R modeller och främst min förra Integra Type R som också den hade en vass 1.8,,,dom var avsedda för race och det kan inte direkt sägas om T-sporten som kunde ha blivit så mycket bättre om Toyota inte hade gett den en identitetskris, men visst tycker jag att du ska provköra en T-sport, den kanske passar dig alldeles utmärkt smile
Senast redigerat av Ejan (19 mars 2011)

Sök