3029
Sök

Airbag Volvo s70 T5

3 Inlägg
17 mars 2011
Trådstartare
Tjenare alla glada bilägare. Först av allt så är jag inte riktigt 100% ifall det är rätta stället att skriva detta på men ifall någon supersnäll Admin ser detta kan han ju bara flytta tråden.

Nu är det så att jag köpt mig en Volvo s70 T5 1997 och efter någon månad eller så.. så fick jag hem ett brev från Volvo där det stog att airbagen på passagerar sidan var urkopplad och att jag skulle kontakta Volvo för att dem då skulle fixa det. Sagt och gjort ringde jag upp dem. Killen jag pratade med att det skulle kosta ungefär en tusenlapp att koppla in.

Så nu, till mina frågor... är det någon som har någon kunskap om detta? är det svårt att koppla in själv? värt att lämna in? behöver man någon typ av dator som bara volvo har?

Jätte Jätte tacksam för alla svar. smile

MVH.
Senast redigerat av Fordmondeoo (17 mars 2011)

3 Inlägg
19 mars 2011
Trådstartare
Ingen som vet? sad

Forummoderator
18 315 Inlägg
19 mars 2011
Fordmondeoo skrev:
Ingen som vet? sad

6§ Lyftning av trådar och innehållslösa inlägg
* Inlägg vars huvudsyfte är att lyfta en tråd är inte tillåtna.

Mvh
Dieselsmurfen
Moderator

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!

2 763 Inlägg
19 mars 2011
Vad jag har läst och hört så måste man vara auktoriserad mek för att få hålla på med airbag. Om det är sant eller ej vet jag inte hmm

Volvo - For Life

2 266 Inlägg
19 mars 2011
Volvo har skickat de där brevet för att fråga om du vill återinkoppla air bag då förre ägaren antagligen hade småbarn i bilen, de är inget krav på att göra de.
De står med i regbeviset att den är urkopplad också.

Så vill du ha den inkopplad igen så får du åka till volvo annars är de bara att strunta i de.

Har själv haft en v70 med urkopplad passagerar airbag men då jag har en liten dotter så ville jag inte koppla in den fick ett sånt brev då från volvo då man köper en sån bil för dom vet ju inte om man har barn eller andra orsaker att ha den bortkopplad.

Man får inte pilla själv utan de är volvo verkstan som fixar de för att sen skriva i regbeviset att de är airbag på passagerarsidan igen
Senast redigerat av PMPerformance (19 mars 2011)

svetsdiff !!!

3 Inlägg
19 mars 2011
Trådstartare
Okej tack för alla svar! smile

Sök