3230
Sök

Flera Elfel. Saab 9-5

2 594 Inlägg
21 mars 2011
Trådstartare
hej har på senare tid fått problem med bagage luckan på min 9-5 den är stängt men belysningen och displayen varnar att den är öppen, i bland under färd slocknar den precist som om den vore glapp

lika så är det med fläkten den startar i bland inte förns efter 5-10min i bland funkar det att slå på sidan av panelen 

nån som vet va man kan göra eller om nån haft samma problem kan det vara tändningslåset ? har märkt i bland när jag drar ur nyckeln är radion fortfarande på och instrumentbelysningen lyser.

Forummoderator
18 315 Inlägg
21 mars 2011
/// Tänk gärna på så mycket info som möjligt i rubrik, jag har redigerat den. ///

Låter ju som tändningslåset spökar på fläktproblemet men då borde ju fler saker vara ur funktion? Är tyvärr ingen Saabskruvare.

Finns det nån synlig brytare i bagaget? Har du prova att trycka ner luckan när den är stängd och det lyser i bilen?

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!

2 594 Inlägg
21 mars 2011
Trådstartare
Dieselsmurfen skrev:
/// Tänk gärna på så mycket info som möjligt i rubrik, jag har redigerat den. ///

Låter ju som tändningslåset spökar på fläktproblemet men då borde ju fler saker vara ur funktion? Är tyvärr ingen Saabskruvare.

Finns det nån synlig brytare i bagaget? Har du prova att trycka ner luckan när den är stängd och det lyser i bilen?

finns ju tyvärr ingen synlig brytare, frågan är vart den sitter om det är magnetiskt elle rliknande skitstörigt, kan tillägga att belysningen i bagaget fortsätter att lysa när man larmat med,  har fåt pilla ur alla lampor så man ska ha ström i batteriet

Sök