Försäkring för utställningsbil? Tips?

Team-Bmw
25 februari 2011 · 86 Inlägg

Tänkte höra lite om någon vet vad man kan teckna för försäkring om man har en ombyggd bil med kjolpaket, motivlack, ljudbygge m.m. Har länsförsäkringar nu, men det gick tydligen inte att teckna något extra för detta hos dom, så har därför starka tankar om att byta. Tips?
//Dennis

Gidlund
25 februari 2011 · 354 Inlägg

detta har jag med undrat över!

hoppas någon har någon vettig info att komma med! smile

LillNaisarn
25 februari 2011 ·

Vet då jag tecknat försäkring hos DINA försäkringar så går det att teckna extra för bilstereo,trimmad och dyl. Pröva kolla med dom kan vara värt, då dom dessutom brukar ha bra priser smile

Team-Bmw
25 februari 2011 · 86 Inlägg

LillNaisarn skrev:
Vet då jag tecknat försäkring hos DINA försäkringar så går det att teckna extra för bilstereo,trimmad och dyl. Pröva kolla med dom kan vara värt, då dom dessutom brukar ha bra priser smile

Hur pass kan man lita på dom om det händer någonting då? Vissa försäkringsbolag brukar ju vara lite kinkiga å ersätta, eller så blir det mycke tjafs. Man har ju hört mycke om sånt där på olika tv-program.

LillNaisarn
25 februari 2011 ·

Team-Bmw skrev:
Hur pass kan man lita på dom om det händer någonting då? Vissa försäkringsbolag brukar ju vara lite kinkiga å ersätta, eller så blir det mycke tjafs. Man har ju hört mycke om sånt där på olika tv-program.

Vet att Dina försäkringar är bra att göra med då skador och olyckor uppstår, jag var själv med om en bilolycka med en av mina gamla bilar förra sommaren och dom har då skött det ärrendet fint. Det var dock en orginal bil (förutom fälgar och ljud). Jag har min BMW försäkrad hos dom och kommer även till sommaren ha min ombyggda MB hos dom, förhoppningsvis får man samma bemötande med ombyggd/stylad bil som "orginal personbil"

Noxxer
25 februari 2011 · 1 482 Inlägg

Har pratat med en försäkringsman angående detta, eller rättare sagt han har pratat med mig då jag oftast lunkar omkring på en lackverkstad varav han är där och besiktar osv.

Han sa att man bör ordna besiktning av det f-bolag man valt och värdera bilen. Därefter diskuterar man fram en försäkring för just ditt fordon, som blir en unik försäkring för just din bil. Detta kostar ju såklart mer än en vanlig bilförsäkring men händer det nått kan man iaf känna sig "relativt" safe. Säger relativt då alla vet att f-bolag är snåla.

Obs: Jag vet såklart inte hur mycket sanning som ligger bakom det han sagt till mig då jag inte pratat med f-bolag själv, men tänkte att det kan vara värt att dela ut denna information i denna tråd.

BLT Service
Theracords Music Label
Team-Bmw
25 februari 2011 · 86 Inlägg

Kanske kan vara värt ett nytt försök att kolla med sitt nuvarande f-bolag en gång till om hur man kan lösa det, dom vill väl förhoppningsvis inte förlora en kund. Dom är väl ändå affärsmän som alla andra företag..

Har funderat på om man kanske skulle ha kollat med bilsport-mc försäkringar, dom har ju så man kan försäkra lackeringar och byggen, men vet inte om de går med en ny bil?

Team-Bmw
21 mars 2011 · 86 Inlägg

Har kollat upp detta om man kan få göra en Besiktning/Värdering, men det gjorde dom inte förrän det hade hänt en olycka(vill knappast vänta till dess).. Behöver starka tips om detta nu när sommaren närmar sig snabbt smile

Senast redigerat av Team-Bmw (21 mars 2011)

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang