Hjälp med eftermarknads idiot stereo! slår av sig själv!

Piratstikin 2015 Dbakuten.
20 mars 2011 · 5 092 Inlägg

Nu har jag tröttnat på dum stereon!

Har i kanske 2 veckor krånglat som attan. man slår på stereon och pang poff så "startar den om" alltså det knäpper till och den sten dör, sen 1 sekund senare startar den upp sig igen.

Händer alltid bara en gång åt gången. om jag har bilen på 1 timme så händer detta "vanligast" efter 5 - 15 min sen håller den sig tills jag stänger av bilen. eller stereon.

Startar jag den på en gång händer samma sak efter några minuter. Har faktiskt inte haft tid eller möjlighet att kolla upp vad det kan vara än men någon som känner att "det här felet" kan det vara?

Är det stereon som håller på att klappa ihop eller kan det vara någon kabel eller liknande som spökar? får komma till nya garaget om ca 2 veckor så då ska det kollas upp, men jag kanske får nå tipps på vart jag kan börja kolla?

Please help me with this!!

Frallam
20 mars 2011 · 229 Inlägg

Jordfel?

Piratstikin 2015 Dbakuten.
20 mars 2011 · 5 092 Inlägg

Frallam skrev:
Jordfel?

Har funderat dock som sagt inte kollat, men ändå? varför bara en gång per gång jag har stereon på & inte oftare? känns nästan som att den går i någon form av mönster eftersom tiden är snarlika varje gång.

Ingen aning men det kanske är något jord fel? behöver ju kanske inte vara stereon.

12VoltSverige
21 mars 2011 · 198 Inlägg

Testa enheten i en polares bil, uppstår samma fenomen då så vet du ju att det är din bil som är problemet och inte spelaren..

Nu finns Alpine på Facebook!
www.facebook.com/AlpineSweden
TT-Avant
21 mars 2011 · 6 851 Inlägg

Vad är det för cd spelare? är den kopplad på direktström eller måste du ha tändning/radio läga på?

Saab 9-5 kombi 2.0t "Black Core" (1999)
Piratstikin 2015 Dbakuten.
21 mars 2011 · 5 092 Inlägg

TT-Avant skrev:
Vad är det för cd spelare? är den kopplad på direktström eller måste du ha tändning/radio läga på?

En kenwood någonting. ska kolla upp det. det är ström på konstant så jag kan spela när som helst.

TT-Avant
21 mars 2011 · 6 851 Inlägg

Har svarat i en annan tråd som haft  lite problem med en Kenwood. Men testa om det hjälper att lägga den på tändningsläget. Alltså så den stäng av/på när du vrider av bilen.

Saab 9-5 kombi 2.0t "Black Core" (1999)
Piratstikin 2015 Dbakuten.
21 mars 2011 · 5 092 Inlägg

Kan ju prova det & se om det är själva spelaren eller inte. men det har fungerat utmärkt sen förra sommaren. det är bara nu och 2 veckor tillbaka typ som den börjat spöka.

michieff ljudfantast
21 mars 2011 · 1 372 Inlägg

har du testat att ansluta enheten i någon annan bil?

Piratstikin 2015 Dbakuten.
21 mars 2011 · 5 092 Inlägg

michieff skrev:
har du testat att ansluta enheten i någon annan bil?

Nej inte än. har inte riktigt tid förrens om nästan 2 veckor :S men får prova det då om det inte är jord fel eller likanande

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang