3229
Sök

Golf 3 Vr6 ACC krånglar.

243 Inlägg
22 mars 2011
Trådstartare
Hejsan , tänkte kolla om någon vet vad som kan vara fel med min bil & dess AC & fläktar. Startar bilen normalt , ACn LCD display börjar blinka , trycket på AUTO tex & inte mycket händer , kommer ibland lite surrande ljud men inget märkvärdigt. Trycker jag på den knapp som gör så att tex frost osv ska tina i framrutan så fläktar allt på & det låter som en damsugare därfram. När jag väl får igång ACn så snurrar inte fläktarna som vanligt bara lite surrande ljud , står 2st temp på förarsidan visar den --c på passagerar sidan visar den tex 22c.

Svårt att förklara men , vet någon vad problemet kan vara typ? Fläktarna går ju igång som sagt när jag trycker på knappen som gör så att fram rutan ska tina.

Och en fråga till , jag har ju ACn med LCD display osv , kan jag montera i den lite äldre varianten utan display osv? Tacksam för svar.

Merca-lastbils mekaniker och leg. vw-nörd..
857 Inlägg
23 mars 2011
Att den blinkar tyder på ett fel nånstans. Medans den blinkar så går det inte att göra några inställningar.
Den tempen som står på förarsidan är utetemp och visar den bara streck så är det fel nånstans till givaren eller själva givaren. Kan vara därför displayen blinkar.

243 Inlägg
23 mars 2011
Trådstartare
Ok tack för svaret ska kolla det. Någon som vet varför fläktarna inte snurrar?

Sök