3879
Sök

Vattenfilter? till audi 80 2.6e -93

Ustkaka
506 Inlägg
23 mars 2011
Trådstartare
Har en -93 audi 80 2.6e (v6) med "abc" motorn.
Håller på att byta kamrem, och då fick jag se något som såg ut som ett ordinärt oljefilter, fast det går vattenslangar till hållaren. Tänkte att jag skulle byta det, men ingen verkar ha, eller veta att det finns över huvud taget på personbilar. Vet att att det finns på större motorer som t.ex. på lastmaskiner och lastbilar.

Är det ett vattenfilter?

P.s Bilen är import, och jag har inte kört bilen (köpte den okörbar)

fred ut!

ก้้้้้้้้้้้้้้้้้้้้ ก็็็็็็็็็็็็็็็็็็็็ กิิิิิิิิิิิิิิิิิิิิ ก้้้้้้้้้้้้้้้้้้้้ ก้้้้้้้้้้้้้้้้้้้้ ก็็็็็็็็็็็็็็็็็็็็ กิิิิิิิิิิิิิิิิิิิิ ก้้้้้้้้้้้้้้้้้้้้ก็็็็ ก็็็็็็็็็็็็็็็็็็็็ กิิิิิิิิิิิิิิิิิิิิก้้้้้้้้้้้้้้้้้้้้ ก็็็็็็็็็็็็็็็็็็็็ ก็็็็ก้้้้้้้้้้้้้้้้้้้้กิิิิิิิิิิิิิิิิิิิิ

5 710 Inlägg
24 mars 2011
Ja går det en kylvätskeslang till det borde det vara ett filter. Står det någonting på det?
Det är inte ett vätskekylt oljekyl då?

Som du säger sitter det vattenfilter på större motorer, iaf Volvo och vissa marknader men jag har aldrig sett det i en bil.

MVH Jonas
..............

Försöker iaf
12 819 Inlägg
24 mars 2011
Om du menar den delen som filtret skruvas fast i så är det en oljekyl. Du byter dock oljefilter precis som vanligt.

Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

Ustkaka
506 Inlägg
24 mars 2011
Trådstartare
hmm, så det är alltså ett vattenkylt oljekyl? ca 50x50x30mm stort

ก้้้้้้้้้้้้้้้้้้้้ ก็็็็็็็็็็็็็็็็็็็็ กิิิิิิิิิิิิิิิิิิิิ ก้้้้้้้้้้้้้้้้้้้้ ก้้้้้้้้้้้้้้้้้้้้ ก็็็็็็็็็็็็็็็็็็็็ กิิิิิิิิิิิิิิิิิิิิ ก้้้้้้้้้้้้้้้้้้้้ก็็็็ ก็็็็็็็็็็็็็็็็็็็็ กิิิิิิิิิิิิิิิิิิิิก้้้้้้้้้้้้้้้้้้้้ ก็็็็็็็็็็็็็็็็็็็็ ก็็็็ก้้้้้้้้้้้้้้้้้้้้กิิิิิิิิิิิิิิิิิิิิ

Sök