6940
Sök

SOLID bilgaranti...

GARAGET V.D.
900 Inlägg
25 mars 2011
Trådstartare
Hej!
har en bilgaranti på en av bilarna och denna bilen har ett problem!
jag såg att den läcker olja + att det kommer rök under ifrån motor (motorrummet)

ringde till solid och berättade för dem, de sa att jag ska lämna in bilen på verkstaden på felsökning, felsökningen skickas sedan till solid och behandlas. dem kanske ersätter skadan och kanske inte!
felsökningen kostar ca 1300 kr och dem betalar inte det om skadan blir inte godkänd så att säga.

till frågan nu, jag misstänker att det e läckage någonstans och undrar om ni vet om solid ersätter såna skador eller? alltså ni som har erfarenhet av solid.
jag har inte råd faktiskt, och lämnar jag in bilen så måste jag laga!
tacksam för all hjälp jag kan få!

Ps: jag har Medium garantin
Senast redigerat av Conceited (25 mars 2011)

kika gärna på mina bilar
-----------------------------------------------------------
var glad över det du har.. innan du förlorar det..

Forummoderator
18 530 Inlägg
25 mars 2011
Conceited skrev:
Hej!
har en bilgaranti på en av bilarna och denna bilen har ett problem!
jag såg att den läcker olja + att det kommer rök under ifrån motor (motorrummet)

Vad är det för bil???

Ps: jag har Medium garantin

Drog igenom villkoren lite snabbt. Kan nu ha feltolkat nåt men hoppas det ger en fingervisning iallafall:

Omfattar bland annat:
Motorns invändiga rörliga delar, Motorstyrenhet, Motortempgivare, Oljekylare, Servopump, Spindelhus, Startmotor, Styrväxel, Termokontakt, Turboaggregat, Viskokoppling, Växellådans invändiga rörliga delar samt LÄCKAGE, Växel länkage. Servopump och lite annat...

Omfattar INTE:
- Fel som förelåg vid försäljningstillfället (en klassiker...)
- Gummidetaljer, packningar.
- Om bilen rullat mer än 3000 mils efter tecknande/årligen
- Max 25000:- !!! per skadetillfälle
- Service enligt bok ska utföras av SÄLJAREN eller av denna avisad plats! Annars gäller inte garantin mer...

Du får alltså se vad som specifikt är fel så tar vi det då...

Mvh
Alexander
Senast redigerat av Dieselsmurfen (25 mars 2011)

Sök