Golf VR6 -92 Missljud samt jävligt trögstartad!

TernFis
23 mars 2011 · 246 Inlägg

Har lite små problem med min VR6a..

Vi börjar med missljudet.. Det har börjat låta mer nu på sista tiden tycker jag iaf... En som jag frågade som är ganska så bra på bilar snackade om någon elektrisk cirkulationspump? Har ingen aning om vad det är tongue
Kolla på videon så hör ni ljudet..

Motorn är bytt till en motor som gått 9000 mil så kedjorna äre ju inte hoppas jag!
Oh ja, jag har en startkabel som jordkabel wink

http://www.youtube.com/watch?v=Fl06SVLUxaI

Någon som vet?

Sen det andra problemet, nämligen att den är så sjukt trögstartad.. Får låta startmotorn tugga minst 10 sekunder och det kvittar om jag nyss kört 10 mil utan jag får låta den tugga för att den ska komma igång..

Jag vet inte om det kan ha med det att göra men min jordfläta är kass så jag har fått sätta en startkabel från batteriets minus till öglan annars så startar den inte utan den bara klickar oh typ allt nollställs....

Tacksam för svar smile

PHrnfeldt Sheik Yerbouti
23 mars 2011 · 1 899 Inlägg

Fixa en vettig jordfläta till att börja med, du kommer ju behöva en i vilket fall sen..

Om du prövar att köra startmotorn en sekund och sedan släpper och kör igen, blir de någon skillnad då?
Går motorn fett eller snålt? (Detta ser du på stiften, alternativt kan du mäta från lambdasonden om inte insprutningssystemet kräver att den alltid är inkopplad).

Angående missljudet så tar de sån jävla tid för mej att buffra din video på youtube att jag inte ids kolla.

"Vi er dem de andre ikke må lege med".
m5portal.com
m3portal.com
jocke_gronberg
23 mars 2011 · 4 586 Inlägg

kedjorna sitter precis där ljudet kommer så inte helt omöjligt att det är dom. kedjorna kan gå 5000 eller 30.000 mil finns ingen garanti att det fungerar.

TernFis
23 mars 2011 · 246 Inlägg

Ska ta kablen från startkablen då den är lika tjock och skala den sen skruva fast på de fästena som den äldre använde..

Jag var nere oh testade det som patrikhornfeldt skrev och den gick inte igång på första sekunden om man säger så.. släppte oh körde sen och 11 sekunder visade tidtagaren på yikes Den startar ju tillslut men det är jävligt drygt om man säger så yikes

Den ska in på besiktning nu i april kanske de får fram något ? smile Jag har tummen mitt i näven näre gäller bilar wink

Ljudet fanns där när förra motorn satt på också och när den "nya" kom på så var ljudet likadant som med den förra så kedjorna tror inte jag... ljudet förändras heller inte om man gasar som det brukar göra om det är kedjorna eller ? tongue

Ljudet kommer typ längst upp vid motorn typ, är inte säker men ska kolla det så fort det är ljust smile Sen ska jag filma själv nästa gång tongue

Frager TurboBiten
23 mars 2011 · 76 Inlägg

ok

Tysk Kvalité Annars Får De Va. ;)
Audi S2 Avant "SleeperKombin" (1994)
TernFis
23 mars 2011 · 246 Inlägg

Frager skrev:
ok

Du kan ju fan inte gå in på ett inlägg där jag ber om hjälp och skriva "ok" sen inget mer yikes har du inget att tillföra så skit i det -.-

TernFis
25 mars 2011 · 246 Inlägg

Det sitter någonting längst upp till höger på motorn, där ljudet kommer ifrån.. Vad äre för något ? tongue

TernFis
26 mars 2011 · 246 Inlägg

Elektriska cirkulationspumpen som spökar med lite ljud..

Sen verkade det vara bränslefiltret som var igentäppt för nu startar den ganska snabbt xD

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang