4755
Sök

Kabelgenomföring motorrummet - Type R

9 Inlägg
26 mars 2011
Trådstartare
tja,

Håller på att koppla ljud i min civic type r -04men hittar inget hål att föra strömkabeln igenom mellan coupen och motorrummet.
Någon som gjort detta och vet vart och hur man kan stoppa igenom den? smile

9 Inlägg
26 mars 2011
Trådstartare
Kommer ju ändå måsta dra en kabel till generatorn för att få de batteriet laddat? smile

3 187 Inlägg
26 mars 2011
Larsson_V70 skrev:
Köp ett extra batteri i stället 120a kostar runt 1000kr på biltema så slipper du o dra kabeln igenom motor väggen:) annars så brukar man kunna hitta ett hål bakom en gummi plugg

hur tänker du nu?
hur ska han ladda batteriet?

3 187 Inlägg
26 mars 2011
Larsson_V70 skrev:
Sj kör jag med ett 120a batteri i bagaget utan o köra med det främre batteriet kör med bara batteriet i bagaget så har inte behöft ladda batteriet på över en vecka och inte idag heller funkar kanon så slapp jag dra plus kabel till batteriet ifram så behöver inte generatorn jobba så slipper den gå sönder detta batteri körde ja bara till steget det tycker ja att det var en bätre lösning än att dra en massa kablar fram till batteriet och inte skada generatorn då mitt steg va för ström stark och bara köra på batteriet ifram så ja köpte ett 120a batteri i stället ett långt batterie inget vanligt litet batteri som sitter i fram har bild på det i mitt galleri så förstår du hur jag menar

hmm, har du spelat med samma batteri i en vecka utan att ladda det? och du har ett ström krävande steg?
låter inte särskilt troligt.
spelar du med bilen avstängd (alltså inte ladda batteriet samtidigt som du spelar) så är batteriet slut på kanske 15 minuter, självklart klarar det längre om man har en bra batteri bank, men ett batteri på 120 ah är inte ju inte särskilt mycket för ett starkt steg.

varför skulle generatorn gå sönder om du laddar ett extra batteri?

3 187 Inlägg
26 mars 2011
Larsson_V70 skrev:
Troligt men sant det är ett fridtids batteri jag  köpte det nytt har funkat kalas o köra så innan andvändning så laddade jag det fullt o jag inte fått några problem funkar hur bra som helst prova så får du se sj visst kanske kör med en timme varje dag Max När batteriet tar slut så är det ju bara o ladda igen min generator o batteriet i fram pallade inte o driva steget va derför ja köpte detta batteri och det var mycket bätre och göra så

och vad händer när batteriet är slut? spänningen sjunker vid steget, och då kan steget gå sönder.. inte så bra.
du skriver att du har ett ström krävande steg, vad har du för steg?

finns många här på garaget som driver 5,6, ja 7 batterier på ORIGINAL generator och fungerar bra.. driver själv fler än 1..

6 851 Inlägg
26 mars 2011
Han har ett Audison VRx 1.500 (mitt gamla). Jag kan inte riktigt förstå hur det batteriet INTE är urladdat? Det steget suger enorma mängder med strömming (VET av erfarenhet).
Så antingen får steget inte nog med ström och distar eller så spelar herr.Larsson väldigt lågt!

3 187 Inlägg
27 mars 2011
TT-Avant skrev:
Han har ett Audison VRx 1.500 (mitt gamla). Jag kan inte riktigt förstå hur det batteriet INTE är urladdat? Det steget suger enorma mängder med strömming (VET av erfarenhet).
Så antingen får steget inte nog med ström och distar eller så spelar herr.Larsson väldigt lågt!

okej, även om han spelar väldigt lågt så borde batteriet vara urladdat, självklart gör larsson som han  vill, men mitt tips är gör om gör rätt!

Sök