Försäkra bilen på pappa?

Aristoteles
28 mars 2011 · 30 Inlägg

Har man inte råd att försäkra bilen har man inte råd att äga den!
Betalar 1200 kr i månaden för min BMW 320....

Rock-Star
28 mars 2011 · 2 982 Inlägg

vad kostar det att laga din bil mot din HÖGA premie?..
sluta nu, att lägga 15000:-/år är INGA pengar mot att få sin bil lagad när den väl är smälld. vad kostar en lackering? plåtriktning? arbkostnad?.. lång mer än 15000:- kan jag lova......

och BY THE WAY: det är ingen som tvingar dig att försäka din bil. det enda tvingande är trafikförsäkring.
sluta klaga

Aristoteles
28 mars 2011 · 30 Inlägg

Har jag skrivit något om att jag är missnöjd med att betala det?
Den vart faktiskt nyss krockad vilket hade kostat mig ca 40 000 om den inte hade varit försäkrad.

Muttley
28 mars 2011 ·

discokapten skrev:

WeDo skrev:
Det går väl på statistik helt enkelt. Kör 9 av 10 mellan 18-20 år som biltjuvar så får ju såklart den 10:e betala samma summa som övriga oavsett hur duktig han är.

Att försäkra en motorcykel kan jag med hålla med om att det är helt orimliga premier dock....

Tycker du verkligen det? Ta en R1 t ex: Jag skulle få betala 16000 om jag hade den påställd hela året, med andra ord 8000 för sommaren, sen kostade den 2000 för sex månaders garageförsäkring, en årskostnad på 10k med andra ord.

Det här är alltså en hoj som är SJUKT överrepresenterad i olyckor, fan jag tycker man ser poster på sporthojs forum dagligen om folk som har lagt ner sina hojar eller vinklat dom runt ett träd, det är nästan nollutgifter (100-250k) Det som kostar är som sagt när det blir personskador och omfattande egendomsskador, eftersom fb är vinstdrivande så måste de räkna med ett plus när de tar ut försäkringspremien, men det här är hojar som kostar ofantliga summor varje år, för att inte tala om alla skenförsäkringar som sker inom just mc.

Fortfarande kan personskador bli lika jävliga på en gubbe som kör runt på sin icke högprestanda glidare. De är ingen större skillnad på själva skadorna. Men de är skillnad på prisen på hojjarna, sporthoj 25 tusen glidare 1500. Så försäkringsbolagen försöker ta ut de stora summorna av de som kör just sporthoj.

Och de är en hel del äldre som trillar och skadar sig och även omkommer. Så de är helt orättvist system. Men de får göra som de vill. Och en sporthoj är billigare att ersätta än en glidare med mycket krom. De får du vrida på hur mycket du vill.

D_MAN ?
28 mars 2011 · 1 038 Inlägg

Va många moralkärringar de finns big_smile

Mvh Danne
Hated by plenty, wanted by many. Disliked by some, but confronted by none.
Can't do the time, don't do the crime!
AcesHigh666 The devil is a looser and he´s my bitch!
28 mars 2011 · 1 948 Inlägg

D_MAN skrev:
Va många moralkärringar de finns big_smile

No-shit! vi är ju på garaget wink

Before you criticize someone, you should walk a mile in their shoes. That way, when you criticize them, you're a mile away and you have their shoes.
Mazda MX-5 "Happy Go Lucky" (1992)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang