1742
Sök

Val av nav? (Sportratt)

25 Inlägg
5 maj 2010
Trådstartare
Hej! Nu är det så att jag tänkt att slänga i en sportratt i min bil, och undrar därför vad jag ska ha för typ av nav?

Originalratten har en airbag, och därför finns airbagnav att köpa. Antar att dessa nav är gjorda för sportrattar MED airbag ? Men min fråga är då, om jag köper ett airbagnav, kan man då sätta i rattar utan airbag ellermåste jag köpa två typer av nav isåfall?

Tack
HanseN

Bättre att ha munnen stängd och se dum ut, än att öppna den och bekräfta det..

SlaktareN
51 Inlägg
7 maj 2010
Borde/skall finnas nav som är för rattar utan airbag, jag har airbag i min orginal ratt. Orginal rattar/en har "navet" intergrerat i sig självt oftast. Har du kollat med mekonomen om det finns nav från "Luisi", där köpte jag mitt nav och ratt och det kommer från tillverkaren Luisi.

Ha de gött lillebror;)

25 Inlägg
9 maj 2010
Trådstartare
angr1ff skrev:
Borde/skall finnas nav som är för rattar utan airbag, jag har airbag i min orginal ratt. Orginal rattar/en har "navet" intergrerat i sig självt oftast. Har du kollat med mekonomen om det finns nav från "Luisi", där köpte jag mitt nav och ratt och det kommer från tillverkaren Luisi.

Ha de gött lillebror;)

Jo men detta veta jag, men passar en vanlig sportratt även på ett airbag nav ? Dem är lite dyrare, men om jag får tag i en ratt med airbag längre fram, kan man köpa ett airbag nav redan nu då?

Bättre att ha munnen stängd och se dum ut, än att öppna den och bekräfta det..

161 Inlägg
28 mars 2011
Någon som vet vad man ska köpa för typ av sportratt så det passar en golf 3 96a?

Sök