6612
Sök

Golf 3 Vr6 , ska jag byta?

243 Inlägg
29 mars 2011
Trådstartare
Hejsan , har en Golf 3 Vr6 , lite små bekymmer med bilen inget som stör egentligen men har inte heller plats att ficksa saker på & inte pengar att lämmna in för att få det ficksat då jag är arbetslös & bor i lägenhet.

Så tänkte att jag skulle försöka hitta en mer komplett bil mot , har fått lite svar & nu fick jag från en med en Volvo s70 -97 , det är en bil jag vill ha också. Saken är den att denna s70 har gått 45k mil , det är ju mycket ,  men å andra sidan är det en Volvo & pedantisk som jag är så ficksar jag ju med olje byten & byter slitage delar när minsta tecken uppstår.

Vad tycker ni , en Volvo s70 -97 , som gått 45k mil , är det värt? Den ska ha bra service bok osv , är ju antagligen någon som pendlat genom sverige flera gånger i veckan som fått upp den i så många mil.

Min golf vr6 är nog inte värd mer än ca 16k kronor då det är småpill med den , den går ju & är nybes & skattad osv.

Skriv gärna vad ni tycker, 45k är ju mycket , men med bara 5 ägare varav säkert 2 eller 3 är firmor så kanske det är något att satsa på? , jag planerar ju inte att ha bilen mer än 1år max ändå & jag kommer ju säkert inte köra mer än 2k mil eller något med den.

528 Inlägg
29 mars 2011
Du har lite "små bekymmer" med din bil och det är ingenting som stör -  men du vill ändå byta?
Exakt vad för problem är det med din vr6?
Om du nu vill byta - varför planerar du att bara ha nästa bil i max 1 år? Behöver du inte bil efter det?  För om du inte behöver bil mer sen.. varför byter du öht då?
45k mil kan vara mycket, och det kan samtidigt vara obetydligt..  det beror ju på vad för fel du  har på din egna bil. om din bil är nybesiktad och skattad - och du har ont om pengar - varför vill du då byta bil?  Du vet ju inte vad för kostnader den nya bilen för med sig..  är det inte bättre att köra ett år till med din gamla i väntan på jobb?

243 Inlägg
30 mars 2011
Trådstartare
Det som är fel med min är:

*Bagagelucka rostig & har annan lila nyans mot resterande utav bilen även ett annat lås som skiljer sig från resterande av bilen , rostig pga att någon ammatör lackat i fel färg & inte brytt sig om att slipa ner den innan osv.

*Lås på förarsidan fungerar inte , måste låsa upp & låsa på passagerar sidan.

*En knapp monterad för att starta bilen när tändningen är på istället för att vrida nyckeln själv.

*Hela ljudsysstemet i bilen behöver dras nya kablar då någon av ägarna innan har haft 0 i kunskap & seriekopplat & klippt hej vilt.

Varför jag inte planerar att ha nästa bil mer än 1 år framöver vet jag inte & det märks , men då jag är relativt ny inom körkort & bil vill jag gärna testa på lite & 1 år frammöver kommer jag förhoppningsvis att ha råd med något lite dyrare & något som jag verkligen vill ha istället för att vela runt bland -90 modeller mellan 10-20k.

En annan anledning till varför jag vill byta är att låsen som sagt inte fungerar till 100% , jag bor i lägenhet & bilen står ej i låst garage , har inte någon lust att börja bygga ljud eller något i bilen när det inte är i säkert förvar. Är ganska intresserad i att ha bra ljud i bilen , just nu kör jag runt helt utan ljud & det är inget jag vill behöva fortsätta med.

Att stå & mecka billjud där jag behöver montera ner i stortsett hela inredningen är inget jaq vill göra utomhus & har ingenstans att vara som sagt =P

Vilken bil som helst kan medföra problem givetvis , det jag undrar är om 45k mil är något jag behöver ha i tanke egentligen? Om bilen går fint & bra , växellåda & koppling & allt annat fungerar bra då spelar väll inte milantalet någon större roll?

Sök