29 mars 2011
Trådstartare
Hejsan , har en Golf 3 Vr6 , lite små bekymmer med bilen inget som stör egentligen men har inte heller plats att ficksa saker på & inte pengar att lämmna in för att få det ficksat då jag är arbetslös & bor i lägenhet.
Så tänkte att jag skulle försöka hitta en mer komplett bil mot , har fått lite svar & nu fick jag från en med en Volvo s70 -97 , det är en bil jag vill ha också. Saken är den att denna s70 har gått 45k mil , det är ju mycket , men å andra sidan är det en Volvo & pedantisk som jag är så ficksar jag ju med olje byten & byter slitage delar när minsta tecken uppstår.
Vad tycker ni , en Volvo s70 -97 , som gått 45k mil , är det värt? Den ska ha bra service bok osv , är ju antagligen någon som pendlat genom sverige flera gånger i veckan som fått upp den i så många mil.
Min golf vr6 är nog inte värd mer än ca 16k kronor då det är småpill med den , den går ju & är nybes & skattad osv.
Skriv gärna vad ni tycker, 45k är ju mycket , men med bara 5 ägare varav säkert 2 eller 3 är firmor så kanske det är något att satsa på? , jag planerar ju inte att ha bilen mer än 1år max ändå & jag kommer ju säkert inte köra mer än 2k mil eller något med den.