BMW '' styling '' TIPS

AdamN_16 Adam
29 mars 2011 · 111 Inlägg

Tjena!

Jag ha en BMW 320i 04 som är helt orginal men jag är lite sugen på att göra några små ändringar. Jag hatar folk som förstör bilar med stora vingar osv osv.
Det jag tänkte är att lacka om mina fälgar och bromsok. Min bil är silvermetallic och framtidsvisionen är att alla smådetaljer, njurar, diffuser och en liten läpp i fronten tex ska vara i kolfiber. Så bilen kommer vara ganska genomgående mörk.
Vad tror ni om att lacka orginal m-sportfälgarna svarta och bromsoket rött? Och sedan även röd fälgtejp?

Ge gärna förslag och tips då detta bara är en tanke! smile

PITSTOP Bygger BMW ///M Touring
29 mars 2011 · 1 152 Inlägg

tjena!!

det duvill göra gjorde jag med min gamla bil big_smile kolla på mina gamla bilar så ser du en silver bmw 5:serie så kan du se hur det ser ut!

hade svarta lister, svarta fälgar med rödstripes (ett tag) och röd ok, sedan så had ejag svarta njurar, emblem mm mm

Följ: 323Ti på instagram för att följa projektet på Insta.
Eller M2F89 för att följa m2 ”kombi” projektet.....
BMW M3 F81 "M3 Touring" (2014)
AdamN_16 Adam
29 mars 2011 · 111 Inlägg

Det är riktigt snyggt med svarta detaljer! Speciellt när bilen har den gåra färgen! smile Men frågan är ju bara om man vågar lacka om de till svarta? Blir det snyggt?

PITSTOP Bygger BMW ///M Touring
29 mars 2011 · 1 152 Inlägg

ja klart det blir! mina nya bil 335:an har jag lackat original m193 fälgarna i svart med matt klarlack kolla på den oxå :p

Följ: 323Ti på instagram för att följa projektet på Insta.
Eller M2F89 för att följa m2 ”kombi” projektet.....
BMW M3 F81 "M3 Touring" (2014)
AdamN_16 Adam
29 mars 2011 · 111 Inlägg

Jag såg den, riktigt snygg bil, och snyggt med svarta fälgar till svart bil. Dock så är det ju lite skillnad när det är 19" istället för mina små 17".... Men jag får väl helt enkelt testa! Vet du var och vad för lack man ska köpa och hur man ska göra?

PITSTOP Bygger BMW ///M Touring
29 mars 2011 · 1 152 Inlägg

är nog inte såå mkt skillnad mellan storlekarna! jag skulle köpa 19" svarta men sen så kom jag på att man lika gärna kan lacka om skite och köra på 18" då man "dödar" fälgen när den svart så syns den inte lika mkt.

det blir svart att få till det bra.lämna in den hos nån som glasblästrar (OBS viktigt att det är GLAS) och sedan pulverlackerar.. jag gav ca 2k för alla fyra i sthlm med ett grymt resultat! (insidan, utsidan. i centrumet mm  mm) ser ut som om fälgen var svart orginal!

Följ: 323Ti på instagram för att följa projektet på Insta.
Eller M2F89 för att följa m2 ”kombi” projektet.....
BMW M3 F81 "M3 Touring" (2014)
PITSTOP Bygger BMW ///M Touring
29 mars 2011 · 1 152 Inlägg

PS vill du ha styling till din bmw SÅ köp allt genom SCHMIEDMANN.se

Följ: 323Ti på instagram för att följa projektet på Insta.
Eller M2F89 för att följa m2 ”kombi” projektet.....
BMW M3 F81 "M3 Touring" (2014)
AdamN_16 Adam
29 mars 2011 · 111 Inlägg

Jag får helt enkelt göra det! smile Men bromsoken kan man lacka själv? Yepp, alla delar kommer att köpas från schmiedmann! smile Det ända jag inte kan hitta är kolfiber till backspeglarna.... Vet du om det finns något utan att behöva köpa nya?

PITSTOP Bygger BMW ///M Touring
29 mars 2011 · 1 152 Inlägg

oken kan du lacka själv.. sitter på jobbet nu och väntar på att färgen ska torka från mina just nu faktist smile

jag andvänder stålborste för att rengöra de, sedan tvättar de med spirt. maskar ordentligt och sedan flera lager färg tills jag är nöjd.

jag draperade mina backspeglar för 5-600:- och vart grymt bra... sen kan du ta av den om du tröttnar på skiten :p

Följ: 323Ti på instagram för att följa projektet på Insta.
Eller M2F89 för att följa m2 ”kombi” projektet.....
BMW M3 F81 "M3 Touring" (2014)
PITSTOP Bygger BMW ///M Touring
29 mars 2011 · 1 152 Inlägg
Följ: 323Ti på instagram för att följa projektet på Insta.
Eller M2F89 för att följa m2 ”kombi” projektet.....
BMW M3 F81 "M3 Touring" (2014)
AdamN_16 Adam
29 mars 2011 · 111 Inlägg

Nice! Vad blir det för färg på oken då?
du draperade dina själv asså? Känns ju roligare att göra så mycket som möjligt själv på bilen smile då blir den ju mer personlig, + att det är billigare? Har du ingen bild på hur dina ser ut? smile

PITSTOP Bygger BMW ///M Touring
29 mars 2011 · 1 152 Inlägg

har tyvärr ingen bild på den, sålde bilen strax efter sad jag kör med gula ok

Följ: 323Ti på instagram för att följa projektet på Insta.
Eller M2F89 för att följa m2 ”kombi” projektet.....
BMW M3 F81 "M3 Touring" (2014)
AdamN_16 Adam
29 mars 2011 · 111 Inlägg

synd... Men var det svårt att göra själv?
Gult är snyggt med passar ej på min bil!

PITSTOP Bygger BMW ///M Touring
29 mars 2011 · 1 152 Inlägg

japp jag gjorde själv första gången och det vart inte så lyckad så efter två försök så fick en firma sköta det. men o andra sidan så har jag tummen mitt handen när det gäller vissa grejer :p

Följ: 323Ti på instagram för att följa projektet på Insta.
Eller M2F89 för att följa m2 ”kombi” projektet.....
BMW M3 F81 "M3 Touring" (2014)
AdamN_16 Adam
29 mars 2011 · 111 Inlägg

he he, låter ungefär som jag... små pilliga grejer är inte min starka sida.....

PITSTOP Bygger BMW ///M Touring
29 mars 2011 · 1 152 Inlägg

http://i448.photobucket.com/albums/qq209/unitedbmw/IMG_0289.jpg
http://oewheels.net/oe-bmw-m2-b-1-x.jpg

Följ: 323Ti på instagram för att följa projektet på Insta.
Eller M2F89 för att följa m2 ”kombi” projektet.....
BMW M3 F81 "M3 Touring" (2014)
AdamN_16 Adam
29 mars 2011 · 111 Inlägg

Det där var ju faktiskt riktigt snyggt! Tack för bilden! smile

Mr-Ekvall FYM racing.
31 mars 2011 · 122 Inlägg

PITSTOP skrev:
är nog inte såå mkt skillnad mellan storlekarna! jag skulle köpa 19" svarta men sen så kom jag på att man lika gärna kan lacka om skite och köra på 18" då man "dödar" fälgen när den svart så syns den inte lika mkt.

det blir svart att få till det bra.lämna in den hos nån som glasblästrar (OBS viktigt att det är GLAS) och sedan pulverlackerar.. jag gav ca 2k för alla fyra i sthlm med ett grymt resultat! (insidan, utsidan. i centrumet mm  mm) ser ut som om fälgen var svart orginal!

Tjenna.  du vill möjligtvis inte berätta vart du blästrade å lackade fälgarna?roll
Grymt snygg bil du har förövrigt:cool:

FYM racing.
Peugeot 205 GTI Turbo "Franskstukare" (1990)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang