6344
Sök

Frågor angående slutsteg

2 422 Inlägg
1 april 2011
Trådstartare
#1
Funderar på att köpa ett steg för att driva ett par 10" basar. Det blir mina första basar och budgeten är väldigt liten för steget. Det är billiga basar så steget är kanske inte superviktigt?

Min fråga dock är om man vågar köpa ett mindre känt märke på steget?
Kom gärna med synpunkter MVH Robin

BOSCHMANN PCH 4882ex METALLIC DOME

Max vermogen: 900Watt
RMS vermogen: 4x 60W(4W)
Variable Filter: Low-pass 40-150Hz High-pass 80-1200Hz
Input sensitivity: HL 7-1V/RCA 0,2-2V
Afmetingen: 280 x 54 x 260mm
2W stabiel in stereomode - inschakelvertraging - ingangsniveau regeling - beveiliging tegen oververhitting en kortsluiting - tri-mode schakeling


GAS democar 2018!
8 744 Inlägg
1 april 2011
#2
Vad är det för basar? 4 kanals steg rekommenderas normalt sett inte till basar men om dom har enkla 4Ohms spolar och är väldigt lättdrivna så kan det fungera, annars så burkar man köra monoblock till basar. Finns ju vettiga saker till bra priset begagnat om man har liten budget.

Saab 9-3SC {SQ-edition}
Ny bil och nytt projekt, nu börjar allvaret!

2 422 Inlägg
1 april 2011
Trådstartare
#3
Det är ett par MGR F-1810W. har dock inte hittat specs för dessa


21 761 Inlägg
1 april 2011
#4
F-serien brukar vara på 6 Ohm vad jag vet. I så fall ska det inte bli problem med att bryggkoppla steget, men uteffekten är väl inget att skryta med förstås. smile

2 035 Inlägg
1 april 2011
#5
Alla har vi varit nybörjare och jag har nog också startat trådar utan att söka.
Men att söka på slutsteg är ju inte såå svårt.
http://blekingebilradio.se/product.html … ory_id=181
Köp detta steg. billigt och ger en massa effekt. Så kan du ju köpa andra basar sen om du vill. Inget välljudsmonster men duger nog gott ett tag.

Biljudsveteran sen 1984!


Sök