7594
Sök

Inköp av Sätervärmare, Vart?

Företagare & YouTuber
1 940 Inlägg
27 december 2006
Trådstartare
Vart kan jag köpa sätesvärmare som jag bygger in i stolen, inte såna där fakes man lägger på stolen typ dyna. Nä äkta sätesvärmare ska det vara med jag lyckas inte hitta vart jag är söker, vet nån av er vart jag kan kolla, även fast ni inte vet exakt, tipsa mig om ställen där det KAN finnas smile

Tack

Stylingwebben.se | LED lampor
Länk till min YouTube kanal: DesireToInspire

Solfilmsmontör
950 Inlägg
27 december 2006
Hör med reservdels återförsäljare. Har varit med om att byta sätesvärmen men aldrig kopplat något själv så att säga.

"Imagination is more important than knowledge..." -Albert Einstein (1879 - 1955)
Att tänka före man talar är som att torka sig innan man skiter.

Företagare & YouTuber
1 940 Inlägg
27 december 2006
Trådstartare
reservdels återförsäljare... några förslag på firmor?

Vad heter EXAKT saker jag söker, typ "värme mojäng för stolar" ? big_smile

9 108 Inlägg
27 december 2006
Är krångligt på nyare bilar i alla fall.. Jag bygger saab-stolar och om man ska sätta värme på en stol utan får man byta hela kablaget och det är ett helvete mad Bara att slita upp klädseln, lägga i värmedynan och stifta om gör att det inte är värt det.

Ring din honda-verkstad och hör hur mycket jobb det är först och främst, dom borde kunna hjälpa dig. Låter som ett onödigt projekt enligt mig, vi bor trots allt i Sverige. Sommar året runt fan wink
Senast redigerat av MilleN (27 december 2006)

Företagare & YouTuber
1 940 Inlägg
28 december 2006
Trådstartare
ONÖDIGT !!!!! WTF smile,
http://www.1aauto.com/1A/SeatUpholstery … AIPS00003/
När man köper et kit så kommer det 2st tunna plattor, man sliter bara bort tyget på stolen och klistrar dit det, varje platta har redan färdigt klister på sig så man klistrar bara dit den och sen drar man kablarna, skitsimpelt och sååå värt de smile Jag tänker ändå klä om stolen så jag tänker göra det i samma veva så i prinsip blir det inge extra arbete förutom lite kabeldragning, eeeeeasy smile

Jag hittar bara vad saken heter på engelska, car seat heater, men på svenska hittar jag fan inget alls sad

9 108 Inlägg
28 december 2006
Sherlia skrev:
ONÖDIGT !!!!! WTF smile,
http://www.1aauto.com/1A/SeatUpholstery … AIPS00003/
När man köper et kit så kommer det 2st tunna plattor, man sliter bara bort tyget på stolen och klistrar dit det, varje platta har redan färdigt klister på sig så man klistrar bara dit den och sen drar man kablarna, skitsimpelt och sååå värt de smile Jag tänker ändå klä om stolen så jag tänker göra det i samma veva så i prinsip blir det inge extra arbete förutom lite kabeldragning, eeeeeasy smile

Jag hittar bara vad saken heter på engelska, car seat heater, men på svenska hittar jag fan inget alls sad

Men köp det då wink Jag hindrar dig inte. Perfekt om du ändå ska riva av klädseln som sagt. Jag tycker det är väldigt onödigt, använder min sätesvärme två gånger om året kanske, och då max i 5 minuter sedan är redan bilen varm. Bor du i Norrland är det väl en annan femma kanske.
Antar att du köper riktiga knappar från Honda också annars ser det tattigt ut.

Om du bara får med dom värmedynorna som är där på bilden räcker dom nog inte så bra ändå, på saabarna sätter vi en sådan (likadana faktiskt fast ännu större) bara på ryggen. Sitsen ska väl också bli varm? wink
Kanske bättre att hitta ett par nya stolar på nån skrot som redan har värme i sig, sedan kan du plocka knapparna från samma bil.

Sätesvärme bör det heta på svenska..

Företagare & YouTuber
1 940 Inlägg
28 december 2006
Trådstartare
http://www.sportsimportsltd.com/heatelcarsea.html
På denna sida har dom nå liknande, de stoppar dom på rygg och stil, finns en lite film om exakt hur man gör dessutom, själva monteringen värkar as simpel, typ som ett klistermärke och sen lite kabel dragning.

Ja jag borr i norrland, norra norrland =svin kallt havla året

Knapparna kommer jag dölja på ett snyggt sätt så det spelar ingen större roll om det är små runda för dom kommer ändå knappt synas.

Men som sagt om ni vet vart man kan köpa ett liknande sätt här i sverige så säg till wink

Sök