7528
Sök

Bilfråga mercedes-benz 200E -90 ( sportline ??? )

606 Inlägg
3 april 2011
Trådstartare
har köpt en 200e utan att tänka riktigt på vad de var för 200e :p och nu i efterhand har jag lagt märke till att det sitter sportline växelknopp och folk har sagt att jag har sportline inredning stolarna och dörrsidorna är typ shackrutiga.. sen så är det en -90a men jag har den nya huven och lysena och det sitter guldkromade lister på den... kan de vara nån form av jubileums modell eller är det en sportline ? hur vet jag om det är en sportline yikes

Kan det lagas ska det lagas! :)

606 Inlägg
3 april 2011
Trådstartare
hur mycke bättre går en sportline i jämnförelse med en vanlig 200E? hur mycke skillnad är det ? yikes

Forummoderator
18 530 Inlägg
3 april 2011
jottosson skrev:
hur mycke bättre går en sportline i jämnförelse med en vanlig 200E? hur mycke skillnad är det ? yikes

Samma maskin. Har själv en sportline. Undrar dock om nån kunning kan svar på om de är sänkta? Känns så!

5 111 Inlägg
3 april 2011
Jo, sportline är sänkta och har lite andra chassimässiga skillnader också har jag för mig men det finns ingen maskinell skillnad.

606 Inlägg
3 april 2011
Trådstartare
okok då kan jag nog säga att jag har en sportline :p håller ni med ?`om ni kollar på bilderna då :p har ingen på inredningen nu dock ;o men den är typ grå/svart rutig på dörrsidorna och mittendelen av sätena

606 Inlägg
3 april 2011
Trådstartare
även huven... kan de vara nya huven pga att det är en sportline eller har någon tidigare ägare bytt huv / lysen ?

5 111 Inlägg
1 571 Inlägg
3 april 2011
Jag hade en 220TE-92 sportline en kort period. Det hade svartvit rutig klädsel, sportlinemärken på framskärmarna och växelspaken. Fjädrarna är hårdare och kortare. Jag tror även det är andra bussningar och sånt. En sportline känns klart fastare på vägen men lite på bekostnad av komforten tycker jag. Styrningen känns mer direkt. I vanliga fall är en 124 lite simmig och diffus i styrningen.

http://www.peachparts.com/sportline_suspension.htm

Forummoderator
18 530 Inlägg
3 april 2011
Från länken som M103 hade:

- Sport Seating
- Wider low-profile wheels and tires
- Quick ratio steering l
- Lowered ride height and a specially tuned suspension.

Även ratten verkar det som? Jag visste det! Vi åker om kring i förklädda racerbilar! Hela bilen tigger ju om att bli smiskad på lätt ställ genom kurvorna! Typ. Mina kina-lågprisdäck skriker dessutom i alla kurvor man kör i.

606 Inlägg
3 april 2011
Trådstartare
haha jodu yikes va tvungen att busa lite med kopplingen på blötasfalten i en rondell på vägen hem nu å jävlar vad bilen mådde gött på bredden yikes! wink

Saabifierad
2 031 Inlägg
4 april 2011
Det låter som att det var säkrare när ni inte kände till vad sportline-modellen innebar tongue tongue

Miljöpartistisk riksdagspolitiker: På vägen hit denna dag såg jag något sorgligt, jag såg en pingvin som bara låg ner vid sidan av cykelvägen, och jag förstod nästan direkt varför: bensinpriset är ju enbart på 14 kronor.......... Skulle det ligga på 50 kronor idag skulle pingvinen vara uppe och göra det pingviner gör..... Tänk på det kära församling....Tänk på det!

Forummoderator
18 530 Inlägg
4 april 2011
Slash skrev:
Det låter som att det var säkrare när ni inte kände till vad sportline-modellen innebar tongue tongue

Imorgon ska jag åka 3 mil till ett möte. 3-liters dieseln ska fan få bekänna färg då! Har man en sportbil så har man. Då får den brukas som en sådan! Haha...

5 111 Inlägg
4 april 2011
Dieselsmurfen skrev:
Från länken som M103 hade:

- Sport Seating
- Wider low-profile wheels and tires
- Quick ratio steering l
- Lowered ride height and a specially tuned suspension.

Även ratten verkar det som? Jag visste det! Vi åker om kring i förklädda racerbilar! Hela bilen tigger ju om att bli smiskad på lätt ställ genom kurvorna! Typ. Mina kina-lågprisdäck skriker dessutom i alla kurvor man kör i.

Ja, det är lite mindre ratt i Sportlinen. Tror det är 400 mm i vanliga w124 och 390 mm i sportline.

Har man den nyare ratten med nedre ekrarna "neråt" så sitter de dessutom tätare ihop på sportlinen.

Sök