2655
Sök

Hjälp med hur man monterar på sidokjolar Nissan 200sx

Gotlänning på drift.. Konstant!
1 325 Inlägg
4 april 2011
Trådstartare
Hej!

Har kommit så långt på projektet att sidokjolarna skall limmas dit.
Lim har jag, men jag vettefan hur jag ska gå till väga för att få dit dem och hålla jämt tryck under den tiden limmet torkar...

Vet att det finns fixeringsverktyg på Biltema som består av ngn sorts sugpropp som fungerar förbaskat bra till detta MEN vi har inte biltema på denna sketna ö..

Ngn som har tips på hur jag ska kunna göra för att hålla ett jämt konstant tryck under ett par timmar för att få kjolarna att sitta? tongue
Och ja, jag har sökt omkring, frågat runt men har inte fått ngt vettigt svar överhuvudtaget.

Fixeringsverktyg från biltema..
http://data.fuskbugg.se/skalman02/199192_10150143161437423_687727422_7110124_8161778_n.jpg

Mvh

873 Inlägg
4 april 2011
borde gå bra med tvingar om du lägger nå mjukt i mellan så du inte skadar lacken ,

mitt nissan 200sx projekttråd www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=177432

1 325 Inlägg
4 april 2011
Trådstartare
NOOX skrev:
borde gå bra med tvingar om du lägger nå mjukt i mellan så du inte skadar lacken ,

Blir att prova det om jag inte får tag på något annat. smile

Thanks!!'

Mer tips, ngn?

10 Inlägg
4 april 2011
jag körde poppnit vid trösklarna och tvingar mot skärmarna blev kanon..

LinkaN

4 767 Inlägg
4 april 2011
Om du står inne i garaget, så är det bara att sätta spjärn med brädbitar, pinnar osv mot väggen och hålla tryck mot kjolen så att den sitter där du vill ha den. Med en bit tyg emellan såklart så att du inte repar din sidokjol.

Vid kanter typ vid dörren osv kan du ju tejpa också, gul lackerartejp e sjukt starkt och lämnar inga limrester.

Ska sidokjolen gå in under dörrarna rekommenderar jag att du sågar till små träkilar, och med en liten bit tyg runt, trycker in mellan sidokjolen och dörren när du limmar den, på så sätt får du en lagom springa så att dörren inte skrapar i sidokjolen sen..

Använd Sikaflex 221, och rugga upp ytorna på bägge sidor med 120-papper innan, och tvätta med silikonentferner. Både din bil och insidan på sidokjolen, så fäster limmet betydligt bättre.

Projekttråd: Nissan Skyline GTS-25TM JUN -95
Gilla EvoG på Facebook! facebook.com/EvolutionGarage
Använder produkter från: Sonax Bilvård

1 325 Inlägg
4 april 2011
Trådstartare
Erick skrev:
Om du står inne i garaget, så är det bara att sätta spjärn med brädbitar, pinnar osv mot väggen och hålla tryck mot kjolen så att den sitter där du vill ha den. Med en bit tyg emellan såklart så att du inte repar din sidokjol.

Vid kanter typ vid dörren osv kan du ju tejpa också, gul lackerartejp e sjukt starkt och lämnar inga limrester.

Ska sidokjolen gå in under dörrarna rekommenderar jag att du sågar till små träkilar, och med en liten bit tyg runt, trycker in mellan sidokjolen och dörren när du limmar den, på så sätt får du en lagom springa så att dörren inte skrapar i sidokjolen sen..

Använd Sikaflex 221, och rugga upp ytorna på bägge sidor med 120-papper innan, och tvätta med silikonentferner. Både din bil och insidan på sidokjolen, så fäster limmet betydligt bättre.

Jätte tack för detta smile
Återkommer med en update imorgon i tråden och berättar hur jag gjorde och bild på det hela smile

linkan_224 skrev:
jag körde poppnit vid trösklarna och tvingar mot skärmarna blev kanon..

Thanks, kör samma metod imorgon plus att det ska "spjärnas" som Erick tipsade om.

Mvh

4 767 Inlägg
4 april 2011
Låt limmet torka MINST 1 dygn också innan du ska plocka loss pinnarna och tejpen för att kolla hur det blev, så var inte för ivrig tongue wink

Projekttråd: Nissan Skyline GTS-25TM JUN -95
Gilla EvoG på Facebook! facebook.com/EvolutionGarage
Använder produkter från: Sonax Bilvård

1 325 Inlägg
4 april 2011
Trådstartare
Erick skrev:
Låt limmet torka MINST 1 dygn också innan du ska plocka loss pinnarna och tejpen för att kolla hur det blev, så var inte för ivrig tongue wink

Haha absolut smile

Sök