1611
Sök

Är min servopump trasig? Videoklipp fr YouTube + bild!

135 Inlägg
7 november 2009
Trådstartare
Vad tror ni? Hur illa är det? sad

Video:
http://www.youtube.com/watch?v=sMDDBXE79I0

Bild på servooljan (hydralolja) efter att bilen stått på i två min:
http://img4.imageshack.us/img4/555/dsc02127qc.jpg

Gäller en Audi A6 4.2 -99.

Säg vad ni tror...
Senast redigerat av MEmilsson (7 november 2009)

f.d. BMW-missbrukare
3 180 Inlägg
7 november 2009
Börja med att byta oljan

Dont take life too serious, you'll never escape it alive anyway.
Bättre pissa i stuprännan än stupa i pissrännan.

Truckreparatör
221 Inlägg
7 november 2009
Hej
Din  pump är troligen trasig. den pumpar luft det är därför den låter illa. och det är därför oljan ser ut som den gör!! kan vara så att det läcker in luft i systemet någonstans. men troligen så läcker den i pumpen kan vara axeltätningen. Blir nog lättast o köpa en "ny" pump på skroten.

Du kan testa att byta oljan först! kan vara så att den är "sliten" jag har haft problem med truckar som "skummar" oljan pga av flödet! men då har oljan används i ca : 10-13000 timmar utan filter byte så det skall mycke till för att det ska hända! 

(Men som sagt mycket vanligare att olja ser ut så pga av att pumpen suger in luft! detta händer oxå i mitt jobb när axeltätningen på pumpmotorerna går sönder då låter det som f-n och det händer inget med hydral funktionen och oljan skummar!!)

Mvh

VD :=)
90 Inlägg
7 november 2009
kolla så inga rör läcker/drar in luft, byt oljan LUFTA UR. samma fel byt pumpfan, e du rik byter du pumpen direkt.:p
mvh

Är duktig på nyare peugeot bilar skicka pm om ni vill ha hjälp. bakhjulsdrivet sen födslen:p

135 Inlägg
8 november 2009
Trådstartare
Tack för svaret freddy_82 och Nazse89!
Får kolla om den läcker luft och sen lämna in den på verkstad om det är servopumpen hmm

44 Inlägg
5 april 2011
Vet att det är längesen nu men lämnade du in bilen på verkstaden? Vad bytte dom och vad kostade det?
Lite nyfiken på grund av att min bil är inne på verkstaden just nu med troligen samma problem som du hade.
Och han trodde att det kommer ungefär kosta 13.000 kr för mig efter han hade undersökt vad som var fel och behövdes bytas, kändes dyrt men har ju ingen aning om vad det kostar att fixa sånt där.

Sök