3624
Sök

Turbo koventera bmw e39 535 V8 ?

UNDERGROUND
649 Inlägg
30 mars 2011
Trådstartare
#1
Har en fråga angående ett litet projekt jag funderar på ! hade tänk om det går att turbo konventera bmw 535 v8a ? har någon gjort detta innan eller är det något helt galet smile iså fal blir det dubbel turbo !


1 587 Inlägg
30 mars 2011
#2
låter som ett jäkla jobb !


UNDERGROUND
649 Inlägg
30 mars 2011
Trådstartare
#3
Severin skrev:
låter som ett jäkla jobb !

va gör man inte när man har för mycket fridtid! wink


hondaaaaa
411 Inlägg
30 mars 2011
#4
Det är väl klart att det går! wink Hade varit riktigt tufft också faktiskt..

Old hondas never die, they just get faster!
"Learn to drive a slow car fast. Otherwise you'll just drive a fast car, slow."
Club JDM of Sweden

Malleus Malificarum
2 401 Inlägg
30 mars 2011
#5
Finns en tråd om detta. Om du ska över 500hk så är det ganska stora problem med cylinderväggarna tydligen om jag kommer ihåg rätt.

Horsepower is how fast you hit the wall, Torque is how far you bring the wall with you.

100% ninja
342 Inlägg
30 mars 2011
#6
blir väl enklast att göra en turbolösning à la amerikan, sätta turbon längst bak. verkar vara bra, även om man skulle tro att det är lite lång väg att gå, har det visat sig ge fina siffror ändå!

Fear Nothing Risk Everything. I know violence isn't the right answer, i got it wrong on purpose.

SpeedFreakz Sweden
1 778 Inlägg
30 mars 2011
#7
Har du kollat hur snuskigt lite plats det är vid grenrören på bmws v8or? Det finns en kille här på garaget som har satt dit en turbo där vak på sin 540, verkade ganska smidigt! Kommer tyvärr inte ihåg vad han heter men sök så hittar du honom säkert:)

BMW följer inte utvecklingen, BMW leder den!
The spirit of 76. www.76olja.nu

272 Inlägg
30 mars 2011
#8
själv tror jag mest på ESS-kompressorkit om man vill ha överladdning wink kommer gå 100 gånger lättare, till samma pris, + du kan besiktiga bilen.

har hört att vissa fått problem med cylinderväggarna vid överladd, men det kanske inte är någon fara på 3,5an?

M5 är ju ett alternativ annars wink

eller varför inte en 525 e34 och turbokonvertera? måste vara väldigt mycket lättare även om det är svårt smile

BMW fantast
1 172 Inlägg
30 mars 2011
#9
Sportvagnskonsult här på garaget ska ju kompressormata en bmw v8 till sin ferrari. vet dock inte vilken v8 det är...http://www.garaget.org/?car=68506

Jackie Steward: "trampa aldrig på gasen förrän du vet att du inte behöver släppa den igen"
Idrott luktar svett, sport luktar bensin!!

Klassad som Bilgalen Idiot
273 Inlägg
30 mars 2011
#10
Kompressor är nog bättre än turbo smile


SpeedFreakz Sweden
1 778 Inlägg
31 mars 2011
#11
Ja ett ESS kitt är ju det bästa. Ska dessutom inte påverka driftsäkerheten.

BMW följer inte utvecklingen, BMW leder den!
The spirit of 76. www.76olja.nu

OUTLAW1
4 april 2011
#12
lägg av simon..du har ju en v8....finns bara en lösning då..NITROUS OXIDE....Lustgasmata den...
fett med effekt på ett knapptryck...
tydligen kan man mata runt 90hk per cylinder utan inre moddar i motorn...
tänk själv..90hk gånger 8 cylindrar...lär ju räcka med ett 200hk kit för att skita i brallan när man trycker på...lol
det e ju mitt råd iaf...
går dessutom att besiktiga med så länge du tar bort flaskan...

Malleus Malificarum
2 401 Inlägg
4 april 2011
#13
rallykid skrev:
lägg av simon..du har ju en v8....finns bara en lösning då..NITROUS OXIDE....Lustgasmata den...
fett med effekt på ett knapptryck...
tydligen kan man mata runt 90hk per cylinder utan inre moddar i motorn...
tänk själv..90hk gånger 8 cylindrar...lär ju räcka med ett 200hk kit för att skita i brallan när man trycker på...lol
det e ju mitt råd iaf...
går dessutom att besiktiga med så länge du tar bort flaskan...

Jag skulle inte köra med lustgas utan modifikationer till motorn.

Har redan sett ett antal som har klyvt insug och huv pga lustgas.

Horsepower is how fast you hit the wall, Torque is how far you bring the wall with you.

OUTLAW1
5 april 2011
#14
Rinnegan skrev:
rallykid skrev:
lägg av simon..du har ju en v8....finns bara en lösning då..NITROUS OXIDE....Lustgasmata den...
fett med effekt på ett knapptryck...
tydligen kan man mata runt 90hk per cylinder utan inre moddar i motorn...
tänk själv..90hk gånger 8 cylindrar...lär ju räcka med ett 200hk kit för att skita i brallan när man trycker på...lol
det e ju mitt råd iaf...
går dessutom att besiktiga med så länge du tar bort flaskan...

Jag skulle inte köra med lustgas utan modifikationer till motorn.

Har redan sett ett antal som har klyvt insug och huv pga lustgas.

Har bara läst vad tillverkarens råd är...
Har kollat på ett vått NX system.


Sök