4397
Sök

Ljud till husbuss, vad ska jag välja?

4 Inlägg
6 april 2011
Trådstartare
#1
Hej..
Har köpt mig en husbuss som jag ska klämma in lite musik i..
Men vad e frågan..  kan tänka mig lägga runt 5000 - 6000kr, För högtalare, slutsteg och en baslåda..

Detta är va jag har hittat och står och väger mellan just nu..

Slutsteg
http://www.blekingebilradio.se/product. … f=prisjakt

Baslåda
http://www.brc.se/aktiva-baslador/mds/m … slada-10-/

Högtalare 4st
http://www.blekingebilradio.se/product. … f=prisjakt


eller
Slutsteg
http://www.ljudia.se/Product/Product.aspx?id=475671

Baslåda
http://blekingebilradio.se/product.html … ory_id=112

Högtalare
http://www.blekingebilradio.se/product. … f=prisjakt
eller
http://www.ljudverkstan.nu/product/DLS-Performance-1269

Någon som kan ge mig en knuff i rätt rikning på detta..

mvh jesper

(Rubrik redigerad, en tydligare rubrik ger fler och bättre svar)
Senast redigerat av ChriZtoffer (7 april 2011)

Vorsprung durch Technik
2 432 Inlägg
6 april 2011
#2
skulle jag vara dig så skaffa endast  högt och steg till högt för dom pengarna och instalera seriöst kanske om de finns gott om plats så gör låder till högtalarna så kan du komma långt  och om de inte  duger  köp dig senare bas och steg till

4 Inlägg
7 april 2011
Trådstartare
#4
Svensk Matematik? eller?

451 Inlägg
7 april 2011
#5
Jag skulle satsa lite mer åt HIFI hållet om jag var du och lägga pengarna där istället för på en baslåda som knappt duger som sittplats.

Vorsprung durch Technik
2 432 Inlägg
7 april 2011
#6
Rigan skrev:
Jag skulle satsa lite mer åt HIFI hållet om jag var du och lägga pengarna där istället för på en baslåda som knappt duger som sittplats.

+1

5 852 Inlägg
7 april 2011
#7
I ditt fall skulle jag satsa på ett kitsystem , 4-kanals steg och en baslåda.

DLS 126 du har spanat in funkar riktigt bra att köra på huvudenheten så steg på dem känns nästan overkill. Ska man se till mitt förslag hade jag hellre kört DLS C6 (6,5" kitsystem), DLS CA-41 (4-kanals steg) och en lämplig badlåda till detta beroende på dina krav.

Mvh

www.Stereospecialisten.se - Nu med fysisk butik i Göteborg

Team dBakuten
3 453 Inlägg
7 april 2011
#8
tujbo skrev:
I ditt fall skulle jag satsa på ett kitsystem , 4-kanals steg och en baslåda.

DLS 126 du har spanat in funkar riktigt bra att köra på huvudenheten så steg på dem känns nästan overkill.
Mvh

ALL effekt är bättre än inbyggd effekt, hur bra det än låter på halv volym.

Vill man skruva upp ordentligt är det steg som gäller.

Min åsikt bara.

dBAkuten
Billjudsveteran sedan 1989
TEAM dBAkuten
PROJEKTTRÅD!

1 435 Inlägg
7 april 2011
#9
titusis skrev:
Hej..
Har köpt mig en husbuss som jag ska klämma in lite musik i..
Men vad e frågan..  kan tänka mig lägga runt 5000 - 6000kr, För högtalare, slutsteg och en baslåda..

Detta är va jag har hittat och står och väger mellan just nu..

Slutsteg
http://www.blekingebilradio.se/product. … f=prisjakt

Baslåda
http://www.brc.se/aktiva-baslador/mds/m … slada-10-/

Högtalare 4st
http://www.blekingebilradio.se/product. … f=prisjakt


eller
Slutsteg
http://www.ljudia.se/Product/Product.aspx?id=475671

Baslåda
http://blekingebilradio.se/product.html … ory_id=112

Högtalare
http://www.blekingebilradio.se/product. … f=prisjakt
eller
http://www.ljudverkstan.nu/product/DLS-Performance-1269

Någon som kan ge mig en knuff i rätt rikning på detta..

mvh jesper

5-kanalsteg är en bra lösning för dig, fast jag rekomenderar Zachry R500H istället.

http://www.ljudia.se/billjud-s82121/slu … h-p333163/

I grund och botten är det samma steg som Sinus live, dock bättre terminaler i Zachryversionen samt att det ska låta lite bättre och ge mer effekt.


4 Inlägg
7 april 2011
Trådstartare
#10
tujbo: pga av att det är en husbil så behöver jag koppla minst 4 högtalare, två fram två bak.. så två kit då?
Jag har en pioneer deh-9300sd om det gör någon skillnad..

Tokken; ok passiv låda säger du.. så e den något att ha..

http://blekingebilradio.se/product.html … ory_id=112

Alpinabiturbo; ok kollade på det steget oxå.. men ja vet la inte riktiga vad jag ska kolla på.. Bätre terminaler.. får kolla up vad som menas med det..

Jag är inte ute efter det värsta boom boom.. men vill ha ett komplet ljud.. Lyssnar på det mesta.. men mest psybient och progresiv trance.. så allt från bas till diskant..

Sen skulle det va gott om jag kunde ta in och använda bassen under vintern när jag inte använder bussen...

Mvh jesper

Vorsprung durch Technik
2 432 Inlägg
7 april 2011
#11
titusis skrev:
tujbo: pga av att det är en husbil så behöver jag koppla minst 4 högtalare, två fram två bak.. så två kit då?
Jag har en pioneer deh-9300sd om det gör någon skillnad..

Tokken; ok passiv låda säger du.. så e den något att ha..

http://blekingebilradio.se/product.html … ory_id=112

Alpinabiturbo; ok kollade på det steget oxå.. men ja vet la inte riktiga vad jag ska kolla på.. Bätre terminaler.. får kolla up vad som menas med det..

Jag är inte ute efter det värsta boom boom.. men vill ha ett komplet ljud.. Lyssnar på det mesta.. men mest psybient och progresiv trance.. så allt från bas till diskant..

Sen skulle det va gott om jag kunde ta in och använda bassen under vintern när jag inte använder bussen...

Mvh jesper

skulle jag  va dig så skulle jag  kört 6.5"  lr 8"  och bygga låder till dom sedan drivit dem med steg..
blir nog med dunk till en husbuss smile  tror nästan en baslåda skulle få de mesta hyllor osv att skrammla lite väl


Sök