caromania skrev:
För att titta lite på det du skriver:
Du vill lätta svänghjulet, det tycker jag låter som en vettig idé. Finns en massa tester som visar hur bilen blir acc-snabbare av det, och det är inte rocket science faktiskt att förstå varför. Men det är väldigt noga att det blir rätt gjort. Vem kan detta. Kolla Golf-GTI klubben om det finns en sån, Googla och sök utomlands. Felaktigt lättade svänghjul är livsfarliga.
Plana toppen, en utmärkt idé på en sådan motor, den blir betydligt rappare av det.
Grövre avgas, jag tycker 2,5 låter för grovt. Du ska upp på 7500rpm innan det är någon mening med det. Risken är att du förlorar effekt. Extraktor, bra idé men det finns bra och dåliga. Leta vad andra använt på din motor.
Kam är absolut meningsfullt.
Insprutet, kan inte det där så bra, men monojet är ju begränsande? Frågan är om det inte finns något Weberinsug till den där du kan sätta på en 40/45 dcoe eller 36/36 dcd.
Det kommer dock att kosta en del, men det är ju kul att sugtrimma, och man kan ju ta lite i taget. Förgasare och kam kan man ju hitta begagnat om man söker lite. Plana toppen är ju enkelt, kostar väl 200spänn typ plus en toppackning.
En annan sak är just lättning. 50kg gör en hel del, 100kg gör massor. Skaffa även lättare hjul. 1kg på hjulet är som 8 i skuffen ungefär i acceleration och det blir snabbt ett gäng sandsäckar med fel däck..