4629
Sök

Montering av baslåda

1 231 Inlägg
12 april 2011
Trådstartare
#1
jag har en liten fundering.. när man ska montera bas in en sedan med skidlucka så ska man få det tätt mellan bas och ryggstöd, då bygger man en "krage" runt lådan som tätar.. men borde inte det bli som att basarna spelar in i en ny låda med port som en bandpass som gör att avstämningen blir helt fel? fick en funderare när jag själv byggde till bilen och upptäckte det tongue ni får med en fin paintbild om ni inte fattar hur jag menar wink det röda är baslådan och det svarta är ryggstödet/bagage med skidluckan.
http://i54.tinypic.com/2hehgt0.jpg
Senast redigerat av manne_940 (12 april 2011)


GAS democar 2018!
8 744 Inlägg
12 april 2011
#2
Helt korrekt, men oftast så är skidluckan väldigt "kort" och har stor area så avstämningen hamnar en bra bit över basregistret. Det bör alltså inte påverka, jag märker då ingen skillnad på att spela basen genom skidluckan eller att fälla ryggstödet. Men viss påverkan har det säkert.

Saab 9-3SC {SQ-edition}
Ny bil och nytt projekt, nu börjar allvaret!


Sök