4550
Sök

Köpråd Ljud 945

565 Inlägg
30 mars 2011
Trådstartare
#1
Hej!
Jag har en Hertz Hx 300D, tillsammans med ett Boss Phantom 1500 steg som jag nyligen köpt. Tycker att steget var slött och det verkar vara ganska mycket "kalle anka watt". Till exempel är säkringen bara på 25 a. Någon annan som har samma erfarenhet? Jag funderar därför på att byta, någon som har ett bra förslag? Tänkte lägga ut ca 2-3 000 på ett nytt, eller ska jag spara mer pengar och köpa ett dyrare? Har även hittat Sinus live SL-A1500 på blocket för ca 1500, är detta något att ha?

Slutligen tänkte jag även byta frontsystem, behöver 2 st 4" och 2 st 5,25" med steg. Har tittat lite på Hertz högtalare, men vad ska man ha för steg till detta?

Mvh

Jeremy Clarkson "A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster."
Projekt: Saab 900 förfining, vård & ljudbygge https://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?pid=4731481

Det heter STEREO
893 Inlägg
12 april 2011
#2
Basen e det inge fel på alls men steget e ett Kalle anka steg dock. Kolla på blocket efter begagnade monosteg. Kan varmt rekommendera SPL Dynamics SD5,25" kitten de låter förbannat trevligt (jävligt vassa diskanter innan de har fått spela in sig. Har inte hunnit lyssna på spl 4" än dock. Steg till detta så skulle jag satsa på ett spl Dynamics ice 150.4 levererar den skrivna effekten gott å väl. Låter dessutom förbannat trevligt å har bra kontroll och är inte så attans dyrt heller. Vet inte hur man länkar saker från denna förbannade telefonen men gå in på www.dbakuten.se å kolla smile

www.fermplast.se Fixar nästan allt som har med plast att göra! Möjligt som omöjligt!
www.stereospecialisten.se DD, Ground Zero, Rockford Fosgate mm
www.dbakuten.se SPL Dynamics. Kicker, Faitalpro mm
www.seastreamsgarage.se Din lokala bilstereohandlare i stockholm

565 Inlägg
12 april 2011
Trådstartare
#3
Tack för infon! Det var alltså som jag misstänkte, dock satte jag nyss in en kondning och det blev mycket bättre. Jag får ta och titta på sakerna du pratade om, är du återförsäljare för SPL? wink Du vet inget om Sinus-steget?
Mvh
Senast redigerat av Lillalilja (12 april 2011)

Jeremy Clarkson "A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster."
Projekt: Saab 900 förfining, vård & ljudbygge https://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?pid=4731481

3 187 Inlägg
12 april 2011
#4
Lillalilja skrev:
Tack för infon! Det var alltså som jag misstänkte, dock satte jag nyss in en kondning och det blev mycket bättre. Jag får ta och titta på sakerna du pratade om, är du återförsäljare för SPL? wink Du vet inget om Sinus-steget?
Mvh

skippa sinus steget, mycket distad signal.
frågan är hur kan det bli bättre med kondning...


565 Inlägg
12 april 2011
Trådstartare
#5
big-jepp skrev:
Lillalilja skrev:
Tack för infon! Det var alltså som jag misstänkte, dock satte jag nyss in en kondning och det blev mycket bättre. Jag får ta och titta på sakerna du pratade om, är du återförsäljare för SPL? wink Du vet inget om Sinus-steget?
Mvh

skippa sinus steget, mycket distad signal.
frågan är hur kan det bli bättre med kondning...

Tack, då vet jag det. Jag vet inte, tyckte det blev bättre tryck när man lyssnade på högre volym, det efter att jag satt in den. Varför skulle det inte bli bättre?

Jeremy Clarkson "A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster."
Projekt: Saab 900 förfining, vård & ljudbygge https://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?pid=4731481

4 693 Inlägg
12 april 2011
#6
Varför ska du ha 4" fram? Ska dom sitta i brädan eller?

Booyakasha!

365 Inlägg
12 april 2011
#7
Softis skrev:
Varför ska du ha 4" fram? Ska dom sitta i brädan eller?

Troligtvis tongue

Sitter nån 3-3,5"are där i dom orginal, men bör gå å mula ner en 4"are om man vill också smile

Hellre 100 blås på tvären än 200 rätt fram.


Sök