5805
Sök

Avgassystem ljud

496 Inlägg
12 april 2011
Trådstartare
Hur får man fram ett ljud som dem flesta kända bilmärken har? , Ferrari, lamboghini osv?

Skulle vart väldigt intressant att veta, eftersom dem har ju oftast v8 - v12.

Så varför skulle det inte funka på vit 5:a ?

Något förslag får gärna  ges !, lyssnar ! mvh Jocke

VD Hammar
613 Inlägg
12 april 2011
med tanke på att dem har mer cylindrar samt så varvar dem bra mycket mer än en vit motor, så har jag väldigt svårt att tro att de går

MVH Johan

TBM NINJA
917 Inlägg
12 april 2011
asså en ferrari låter ju inte som den gör för att den har ett ferrari avgasrör...den låter som den låter pågrund av sin motor, styrka, cylindrar osv

im not drunk that's just torque steer
jorden är världens största räserbana, njut försiktigt...PFFFF haha
mobba mig inte, barnen är ju framtiden HAHA :D

1 758 Inlägg
12 april 2011
Cylinderantalet är det som gör mest.
Hörs ju i regel tydligt om en motor är fyr, fem, sex, åtta eller tiocylindrig. Sen skiljer sig ju ljudet t.ex. mellan olika tillverkares motorer, även om de har samma cylinderantal. Sånna skillnader orsakas av saker som t.ex. antal avgasventiler, avgassystem, trimningsgrad etc, men det hörs ju fortfarande vad det är för typ av motor.

Så en Volvofemma kan inte låta som t.ex. en V8 eller en V10 eftersom den har för få cylindrar.

496 Inlägg
12 april 2011
Trådstartare
det förstår jag men jag letar efter det där speedade ljudet. Så det skulle aldrig vara fel istälelt för ett bullrig vit 5:a

360 Inlägg
12 april 2011
Ledsen om jag låter oseriös, men denna fråga är typ samma som, hur får jag min hund att låta som en ko?

Det är helt olika motorer big_smile

496 Inlägg
12 april 2011
Trådstartare
Selleen skrev:
Ledsen om jag låter oseriös, men denna fråga är typ samma som, hur får jag min hund att låta som en ko?

Jojo förstår:P ! en vän nämnde att man skulle sätta på mindre avgas system för det skulle låta mer speedat men dock tror jag inte på han smile

TBM NINJA
917 Inlägg
12 april 2011
haggen90 skrev:
Selleen skrev:

Jojo förstår:P ! en vän nämnde att man skulle sätta på mindre avgas system för det skulle låta mer speedat men dock tror jag inte på han smile

att det låter mer speedat är pga att de varvar mer och 10 cylindrar producerar en tätare frekvens

im not drunk that's just torque steer
jorden är världens största räserbana, njut försiktigt...PFFFF haha
mobba mig inte, barnen är ju framtiden HAHA :D

496 Inlägg
13 april 2011
Trådstartare
michael5090 skrev:
Hmmm  du kan inte få ut mera ljud ur EN gittar men du får mera ljud ur fem gitarrer. Vad du letar efter är en svensk uppfining som man kopplar till ciggtändar utaget och då kan det låta som en ferari eller en v8 motor genom bilstereon  men alla på utsidan hör ingen skillnad om du inte förståss höjer bilstereon på max kolla googel efter konstlat motorljud genom bilstereon. förstår inte varför du vill ha det. Skit töntigt men alla tycker olika men det är enbart bra!

Jag vet vad du menar med ciggaret uttaget men det är ju " kul "tongue, man ska ju kunna höra det när bilen gasar tongue, fick bara en tanke, om någon vet så varför inte lyssna på alla förslag smile ?,

Sök