7504
Sök

dra ström kabblar in i kupen? Saab 9000 cd

1 585 Inlägg
29 december 2006
Trådstartare
Hejsan!

Skulle vilja ha reda på det smidigaste och enklaste sättet att dra in stöm sladden, Från batteriet till kupen?. Ska kopplas till slutsteget sen men måste först och främst få in den i kupen hehe. Måste ju fins nått smidigt och lätt sätt:P.. tacksam för all hjälp jag kan få. Det är på en saab 9000 cd 1991 om ni undrar. // Jonas
Senast redigerat av Jolle87 (29 december 2006)

3 295 Inlägg
29 december 2006
det finns massor av vägar att gå.. det jag brukar göra är att gå igenom den så kallade "hockeypucken" den sitter under bromsservon (på förarsida) och är ca 8 cm stor.. den är ganska lätt att plocka bort och borra ett lagom hål i och sen dra genom kablen. det andra alternativet är att dra kabeln igenom "Akvariet" alltså där styrboxarna sitter på 9000, den stora plastkåpan som sitter i motorutrymmets övre del. där sitter det en liknande gummi genomförning som är  lätt att andvända..

Lycka Till!

MVH Johan

1 585 Inlägg
29 december 2006
Trådstartare
tackar så mycket för hjälpen.. ska bara se om jag hittar dom också hehe:P

1 585 Inlägg
31 december 2006
Trådstartare
alltså blir galen hittar inte några vägar att gå igenom:S Måste dom gömma dom så bra att man inte äns hittar dom, Ska det va så svårt att komma in i kupen hehe:P aja inte direkt roligt väder att mecka i iheller så man ger upp alldeles för lätt

1 436 Inlägg
31 december 2006
Men för fan! Pucken är ju skitlätt att hitta.
På min CS gjorde jag så att jag drog strömkablen på förarsidan under listen under dörren. Genomföringen gick genom pucken och upp till batteriet.
Kommer inte ihåg men jag tror man får vika undan golvmattan för att se pucken som sitter över pedalerna.

"Chaffisen tycker att det ser fränt ut. Man ska aldrig underskatta fränhetsfaktorn när man ser konstiga saker o beteenden i den här branschen. Tanken att nån kan köra i kroken finns inte i förarens sinnesvärld. Det är fränt. Det är det viktigaste."
-Åkare på facebook svarar på frågan varför en annan åkare kör trafikfarligt.

3 295 Inlägg
31 december 2006
länkar till lite bilder som jag tog nyss..

http://www.garaget.org/mypage/gallery.p … mage=38624 http://www.garaget.org/mypage/gallery.p … mage=38626 man ser tydligt var den stora "Pucken" sitter och ovanför sitter den andra gummi grejen som man kan andvända.

Kola gärna på dom andra bilderna med.. smile

MVH Johan

med lem
1 925 Inlägg
31 december 2006
Jolle87 skrev:
alltså blir galen hittar inte några vägar att gå igenom:S Måste dom gömma dom så bra att man inte äns hittar dom, Ska det va så svårt att komma in i kupen hehe:P aja inte direkt roligt väder att mecka i iheller så man ger upp alldeles för lätt

hur kan man inte hitta något ställe ? finns ju flera miljoner ställen att dra in kablen på,  pcuken är väl det vanligaste stället, lättast o hittat

all affischering utom affischering om affischering förbjuden förbjuden !

1 585 Inlägg
31 december 2006
Trådstartare
hehe har hittat den men den va gömd bakom mattan därför jag inte hitta den men nu har jag dragit igenom kabblen till batteriet så tackat så mycket för all hjälp jag fått:D

Sök