Intyg på Evo 6 vinge att de är godkända.

Clintan66
25 mars 2011 · 2 011 Inlägg

Blev stoppad utav polisen, vi diskuterade lite ang vingen fram och tillbaks.

Dessa 2 poliser vart mycket bra annars smile.

Han nämnde om jag kan ordna ett intyg att vingen är E märkt eller godkänd över huvudtaget, så skulle jag slippa problem fram över.

Är det någon här som kan fixa sådant intyg eller vet vart man kan ordna detta?

Har vart inne och läst på denna sidan http://www.wroom.org/evoclub/showthread.php?t=2874 och ska även göra ett försök där, men ville endå ställa frågan här.

Innan körde jag med en Aluminium vinge och det kan jag köpa lite grann som polis sa att de är lite hårdare/vassa och därför köpte jag denna istället. Polis förstod och tyckte det vart okej tänkt och nämnde då detta med intyg.

Hade vart skönt om man kunde fått ett sådant fixat.

Senast redigerat av Clintan66 (25 mars 2011)

Inte farten som dödar. Det är stoppen
BMW Turbo 328 E46 Wide Body "Strykjärnet" (1998)
KHRacing
25 mars 2011 ·

EVO6 vingen är bara godkänd med vingplan i plast i Sverige & enbart godkänd om den
sitter på just en EVO6:a Bilen skall visst även vara svensksåld.

Man kan aldrig få ett typgodkännande på en vinge som inte är orginal.

bara i Sverige så är vingplanet i plast, i övriga länder är det i aluminium.

AnesN Bilmekaniker
25 mars 2011 · 805 Inlägg

du kan säkert regga bilen med vinge ifall du har knäckbara bultar..

M.Persson
25 mars 2011 · 461 Inlägg

Här har du den bästa lösningen på ditt ving problem:

http://www.garaget.org/?car=42753&image=406515

Du har ju helt enkelt råkat köpa fel vinge, det är ju denna som är snyggast på din bil wink

When You Feel Like U Have Full Control!
You Are Not Drivig Fast Enough!
http://www.youtube.com/watch?v=8BHqINOSdWE
Clintan66
25 mars 2011 · 2 011 Inlägg

Ving planet är i kolfiber. Väntar på svar från general agenterna, så får vi se vad de säger. Behöver bara ett intyg på att just vingen är okej för Sverige. Får se vad som sker.

Ska kolla med en på besiktningen och höra vad de säger.

Ja du. Är nöjd med den jag har nu. Får kämpa lite innan man ger sig smile

Inte farten som dödar. Det är stoppen
BMW Turbo 328 E46 Wide Body "Strykjärnet" (1998)
Clintan66
25 mars 2011 · 2 011 Inlägg

Har fått mail från Generalagenten nu, så vi ska snackas vid på måndag och förhoppningsvis löser det sig.

Inte farten som dödar. Det är stoppen
BMW Turbo 328 E46 Wide Body "Strykjärnet" (1998)
steffos_evoIX
25 mars 2011 · 172 Inlägg

hoppas det löser sig

Clintan66
25 mars 2011 · 2 011 Inlägg

steffos_evoIX skrev:
hoppas det löser sig

Ja jag med. Nu när dessa 2 poliser vart så trevliga också. Hade vart skönt att ha det pappret att visa smile

Inte farten som dödar. Det är stoppen
BMW Turbo 328 E46 Wide Body "Strykjärnet" (1998)
KHRacing
25 mars 2011 ·

Det är väl vingen på bilden (BMW´n)

då kan inte Mitsubishi hjälpa dig alls då den inte är typad för en BMW tyvärr.

jag kan förklara närmare för dig imorrn på träfen om du vill.

Clintan66
25 mars 2011 · 2 011 Inlägg

Det är inte vinge och bil ihop som jag behöver papper på. Bara att vingen är godkänd i Sverige och det är det intyget som jag behöver på själva vingen.

Annars är jag med på vad du syftar på.

Inte farten som dödar. Det är stoppen
BMW Turbo 328 E46 Wide Body "Strykjärnet" (1998)
KHRacing
25 mars 2011 ·

Clintan66 skrev:
Det är inte vinge och bil ihop som jag behöver papper på. Bara att vingen är godkänd i Sverige och det är det intyget som jag behöver på själva vingen.

Annars är jag med på vad du syftar på.

hehe jag fattade det så okså,
men det hjälper dig inget alls med ett intyg då du inte har en Mitsubishi EVO6 som vingen är typad för :-)

Dock kan ju vissa myndigheter vara "lättlurade" - vilket vi får hoppas. smile

Clintan66
25 mars 2011 · 2 011 Inlägg

KHRacing skrev:

Clintan66 skrev:
Det är inte vinge och bil ihop som jag behöver papper på. Bara att vingen är godkänd i Sverige och det är det intyget som jag behöver på själva vingen.

Annars är jag med på vad du syftar på.

hehe jag fattade det så okså,
men det hjälper dig inget alls med ett intyg då du inte har en Mitsubishi EVO6 som vingen är typad för :-)

Dock kan ju vissa myndigheter vara "lättlurade" - vilket vi får hoppas. smile

smile

Inte farten som dödar. Det är stoppen
BMW Turbo 328 E46 Wide Body "Strykjärnet" (1998)
racefan
25 mars 2011 · 1 059 Inlägg

det är ingen evo 6 vinge och jag har haft både svensksåld evo 6 o den hade intyg men ficj inget intyg till min högerstyrda då den inte är svensksåld. Hur det är med den vingen du har ,ser ut o va 7ans japan vinge.

Bygger kompletta bilar,du bestämmer.Motorjobb,styling,lack mm
samarbetspartners
JKR&Lack..CP-Service..Gik turbo..ralphsdack.com..skyltia,Inges bil och kaross
Pm för info
Mitsubishi evo Vll "Racefan.se" (2002)
Clintan66
26 mars 2011 · 2 011 Inlägg

racefan skrev:
det är ingen evo 6 vinge och jag har haft både svensksåld evo 6 o den hade intyg men ficj inget intyg till min högerstyrda då den inte är svensksåld. Hur det är med den vingen du har ,ser ut o va 7ans japan vinge.

Jag kan inte svara dig 100:a där. Han jag köpt den av sa det var 6:ans och jag brydde mig inte så mycket på det. Jag tyckte den såg bra ut, så tog den.

Sen denna polis var bra och kom med det förslaget att skaffa intyg för att slippa problem och gnäll från deras sida. Vissa av dem går det inte att prata med och som han då sa kan jag visa ett intyg, så kan de inte göra mer.

Har mailat bilder till Stockholm på den och han ville vi skulle pratas vid på måndag. Enligt mailet kan han fixa intyg, men ville ha fler bilder osv, så får jag se vad de säger. Det mesta går att lösa med rätt person förhoppningsvis smile.

Senast redigerat av Clintan66 (26 mars 2011)

Inte farten som dödar. Det är stoppen
BMW Turbo 328 E46 Wide Body "Strykjärnet" (1998)
racefan
26 mars 2011 · 1 059 Inlägg

jag kan svara dig 100 att det inte är en evo 6 vinge. På intyget står chassienr ,att generalagent bytt till brytbult samt monterat plastbladet.

Bygger kompletta bilar,du bestämmer.Motorjobb,styling,lack mm
samarbetspartners
JKR&Lack..CP-Service..Gik turbo..ralphsdack.com..skyltia,Inges bil och kaross
Pm för info
Mitsubishi evo Vll "Racefan.se" (2002)
Clintan66
26 mars 2011 · 2 011 Inlägg

racefan skrev:
jag kan svara dig 100 att det inte är en evo 6 vinge. På intyget står chassienr ,att generalagent bytt till brytbult samt monterat plastbladet.

Okej. Du tror det är 7:ans då eller? För själv vet jag inte. Ser inte riktigt vad som skiljer dem åt heller. Någon har stöd ben eller vad man kallar det mitt under ving bladet.

Inte farten som dödar. Det är stoppen
BMW Turbo 328 E46 Wide Body "Strykjärnet" (1998)
racefan
26 mars 2011 · 1 059 Inlägg

kolla på min röda så bör du se det,

Bygger kompletta bilar,du bestämmer.Motorjobb,styling,lack mm
samarbetspartners
JKR&Lack..CP-Service..Gik turbo..ralphsdack.com..skyltia,Inges bil och kaross
Pm för info
Mitsubishi evo Vll "Racefan.se" (2002)
Clintan66
26 mars 2011 · 2 011 Inlägg

racefan skrev:
kolla på min röda så bör du se det,

Vart inga problem att se skillnaden där smile

Inte farten som dödar. Det är stoppen
BMW Turbo 328 E46 Wide Body "Strykjärnet" (1998)
andreasevo7
15 april 2011 · 353 Inlägg

det är INTE en äkta evo 8-9 vinge. ingen evo 6 eller evo 7 vinge...

Senast redigerat av andreasevo7 (15 april 2011)

Clintan66
15 april 2011 · 2 011 Inlägg

andreasevo7 skrev:
det är INTE en äkta evo 8-9 vinge. ingen evo 6 eller evo 7 vinge...

Nej såg det nere i Ystad på träffen den 8:e, var en kille där som hade samma. På sin Evo.

Inte farten som dödar. Det är stoppen
BMW Turbo 328 E46 Wide Body "Strykjärnet" (1998)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang