14 april 2011
Trådstartare
Nu är de såhär att jag börjat fixa till ljudet i grannens bil lite som jag håller på att låna då framsystemet inte ens hörs pga 6.9or i hatthyllan. (Dom spelar men blir överröstade)
De är då ett framsystem, Infinity Reference som består av en 5.25" i varje dörr samt diskant på varje sida, som är kopplat i varsitt tillhörande ?mellanregister? och sen bak på slutsteget som också är infinity 5 kanaligt tror jag de var, sitter även 2 st 6.9or i hatthyllan som går på steget samt en 12" alpine SBE eller va dom nu heter(typ dom vanligaste).
Så redan där är det ju kört att få in allt så det blir rätt ljusterat?
Då tänkte vi göra en fuling att koppla basen bryggad på rear då såklart, sen köra framsystem på vänstra portarna och 6.9or på högra portarna i front på steget så man på så vis kan ljustera höger och vänster men det fanns inte på stereon, så for till mig och hämtade ett till slutsteg som vi skulle koppla basen på, drog +, REM, Jord och lågnivå till det men det blinkar bara till sen stängs de av, notera att det inte går i protect läge utan bara stängs av direkt efter lampan blinkat till, men det funkar i en annan bil.....
Där gav vi upp för dagen....
Skulle vara skönt att få i ett till steg men vad kan vi annars göra?
*Koppla om så framsystemet går på stereon, då borde 6,9or och bas kunna gå på steget?
*Dra nytt slutsteg till basen, vilket inte går så bra.
*Byta stereo och koppla så vi kan ljustera via faden mellan höger vänster?
Det är väll typ dom lösningarna vi har ifall det inte löser sig med steget.
Men nu är frågan, varför gör steget som de gör? Har tänkt gå ner och kolla över jorden men den ska inte vara dålig, sitter på samma ställe som till andra steget och det funkar hur fint som helst?
Och det vi vill få ut av de är att vi separat kan ljustera framsystemet från baksystemet så man hör något fram också, samt att inte basen ska vara kopplat så den får diskant.
Har sökt men inte hittat något i varken forumet eller google
Och säkert glömt nämna något också, tacksam för svar!
//kim4