Satelit bilder över sverige

fredde85
1 januari 2007 · 1 798 Inlägg

Jag har hört att de ska finnas satelitbilder där man kan zooma in platser i sverige tex. Jag har kollats eniros o googles men de är inte så exakta tycker jag som man hörde på de man pratat med skulle de va så tydliga. Finns de några bättre än de på eniro o google lägg isåfall in en länk tack.

Jag byter bil ofta men man brukar ju säga att omväxling förnöjer
AlvereZ
1 januari 2007 · 787 Inlägg

fredde85 skrev:
Jag har hört att de ska finnas satelitbilder där man kan zooma in platser i sverige tex. Jag har kollats eniros o googles men de är inte så exakta tycker jag som man hörde på de man pratat med skulle de va så tydliga. Finns de några bättre än de på eniro o google lägg isåfall in en länk tack.

lantmäteriet?

wieger
1 januari 2007 · 511 Inlägg

hmm, du kan jue pröva me programet  "google earth ".... där är rätt tydliga bilder över stockholm iaf..... å om du ladda ner de så kolla på new york.... DÄR är jä**igt bra bilder smile

Skål för alkohol, orsaken och lösningen till alla livets problem!
Scorren
1 januari 2007 · 186 Inlägg

Jaa Google Earth är det nog som du är ute efter!! Den har rätt tydliga bilder över större städer...

Catch me if you can!
fredde85
1 januari 2007 · 1 798 Inlägg

Jag har redan laddat hem det men de är klart detta var ju där jag bort en liten ort på gotland så de kankse inte kan blir bättre på såna  här små orter.

Jag byter bil ofta men man brukar ju säga att omväxling förnöjer
MilleN
1 januari 2007 · 9 108 Inlägg

Om du betalar för Google Earth så får du väl bra upplösning på hela världen har jag fattat det som.. Demo-versionen som är gratis innefattar bara storstäder.

Eller har jag fattat helt fel? Någon som provat?

fredde85
1 januari 2007 · 1 798 Inlägg

ja har ju gratis versionen de kankse är så de är

Jag byter bil ofta men man brukar ju säga att omväxling förnöjer
Lone Star
1 januari 2007 · 1 231 Inlägg

På tal om Google Earth, kolla in Las vegas. Där ska dom ha den allra bästa upplösningen vad jag vet.

Man kan ju undra hur bra bilder som verkligen finns när så pass bra är officiella. Skrämmande

Mitt projekt: Evo III
Jocke_T
1 januari 2007 · 81 Inlägg

Om ni zoom in på Google campus som kan man nästan se vad bilarna har i hatthyllan:P

ErskPersk Svindåre
1 januari 2007 · 1 433 Inlägg

Lone Star skrev:
På tal om Google Earth, kolla in Las vegas. Där ska dom ha den allra bästa upplösningen vad jag vet.

Man kan ju undra hur bra bilder som verkligen finns när så pass bra är officiella. Skrämmande

Jävlar! om en bil skulle stå uppåt skulle man ju kunna läsa reg nummret ju! big_smile

They called us a Dead Generation, they told us that we wouldn't survive
They left us alone in the maelstrom, as you can see we're all clearly alive!

Feminism; Idelogin bottnar i att alla män är svin, och att kvinnor är lika bra som männen
Stairway to heaven or highway to hell? i´ll think i choose the highway!
Andreas 940 -utan 940
1 januari 2007 · 1 728 Inlägg

Jag tror inte att det är nån skillnad i upplösningen mellan gratisversionen av Google earth och Pro. Hittade följande info på hemsidan:

Google Earth Pro features the following enhancements:
Fastest Google Earth performance
Movie Maker
GIS Data Importer
Premium Print
Technical Support assistance (email and chat) during business hours (PST)


Ingenstans står det att man får högre upplösning, de har helt enkelt inte hunnit ta så mycket bilder än.

Senast redigerat av Andreas 940 (1 januari 2007)

Aerodynamik ...
1 januari 2007 · 7 120 Inlägg

Laddade hem det där Google Earth, och det är ju hur coolt som helst!
Nästan lite läskigt faktiskt tongue haha

fredde85
1 januari 2007 · 1 798 Inlägg

Jag köpte ju precis + versionen o som sagt ingen bättre upplösning va jag kan märka. Tyckte dock att de stod något om det. Men de va en massa andra funktioner man fick ska väl bara lära mig dem först tur de inte kosta så mycket iallafall 137kr året.

Jag byter bil ofta men man brukar ju säga att omväxling förnöjer
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang