Någon som haft detta problem vid inkoppling av voltmätare?

FreddeLi Studerande maskiningenjör
8 januari 2011 · 1 903 Inlägg

tjena!

hade lite bekymmer med att koppla in en voltmätare ja köpte häromdagen. den enda slutsatsen jag kunde dra av det hela var att det måste vara fabrikationsfel på mätaren. men tänkte höra här om någon haft samma bekymmer.

som ni ser på bilden nedan så finns det 3st mindre skruvar där man ansluter kablarna. +  - och S.
vad jag kunde förstå så behövdes inte S i det här fallet.
MEN problemet var att när man skruvade fast kablarna med muttrarna som ni ser på bilden så fastnade mätarpilen. släppte man lite på muttrarna så började mätarpilen röra sig lite och lossade man muttrarna helt så man kunde skruva av dom för hand så fungerade mätaren någorlunda. men när muttrarna inte var åtskruvade så satt hela innanmätet i mätaren löst. vilket resulterade i att mätarpilen levde sitt egna liv för att slutligen hoppa av sin axel yikes

har aldrig sett något liknande på de voltmätare jag kopplat in tidigare? så det måste väl varit fabrikationsfel på denna mätaren?

https://www1.garaget.org/gallery/archive/18300/1037976_8vk7vp.jpg

MVH Fredrik

Saab 9-5 2.0t "Biopower" (2000)
Works Huh? (`´,)
8 januari 2011 · 518 Inlägg

http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 7#p2562557


Google. Och sökte voltmätare. Mvh Danne

Förr i tiden uppfattades förekomsten av brinnande bävrar som ett tecken på att något väldigt skumt var på gång.
Nissan Skyline "R34 GT-R" (2000)
Volvo V70 "GLT" (2000)
FreddeLi Studerande maskiningenjör
8 januari 2011 · 1 903 Inlägg

Works skrev:
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?pid=2562557#p2562557


Google. Och sökte voltmätare. Mvh Danne

läste du ens mitt inlägg? jag har inga problem med att koppla sladdarna rätt. problemet var att mätarpilen betedde sig underligt. läs igen så förstår du nog smile

MVH

Saab 9-5 2.0t "Biopower" (2000)
weldion Grabbar med lem kör bilar med rem.
8 januari 2011 · 62 Inlägg

Provat att dra mutter mot mätarchassiet och sedan dra fast ringkabelskorna mot de muttrarna med en annan mutter?

Volvo 244-883 GL "12500 mil" (1991)
Works Huh? (`´,)
8 januari 2011 · 518 Inlägg

Jo jag läste smile

Hur kopplade du mätaren läste du tråden som jag länkade där står det att den inte ska kopplas mellan någon förbrukare dvs inte mellan radio eller lampa. Bara mellan  +/-

Jag såg på din bild att du har en massa anslutningar till mätaren det kan ge störningar. ha så lite som möjligt kopplat. sen att den hoppade av sin axel kan ha med att du drog bulten för mycket dvs du drog tillbaka innanmätet inuti huset om du förstår vad jag menar?

Mvh Danne

Förr i tiden uppfattades förekomsten av brinnande bävrar som ett tecken på att något väldigt skumt var på gång.
Nissan Skyline "R34 GT-R" (2000)
Volvo V70 "GLT" (2000)
FreddeLi Studerande maskiningenjör
8 januari 2011 · 1 903 Inlägg

weldion skrev:
Provat att dra mutter mot mätarchassiet och sedan dra fast ringkabelskorna mot de muttrarna med en annan mutter?

yes, samma resultat, testade en massa olika kombinationer men nu äre ingen ide att testa längre för det slutade med att pilen flög i topp och nu ligger den stadigt på 20+ volt tongue ska lämna tillbaka skiten i nästa vecka.

MVH

Saab 9-5 2.0t "Biopower" (2000)
TireSlayer Tvivlare
8 januari 2011 · 2 266 Inlägg

weldion skrev:
Provat att dra mutter mot mätarchassiet och sedan dra fast ringkabelskorna mot de muttrarna med en annan mutter?

Så va de på min gamla Biltemamätare.

You can't polish a turd, but you can roll it in glitter.
Med reservation för ev. felskrivningar.
FreddeLi Studerande maskiningenjör
8 januari 2011 · 1 903 Inlägg

Works skrev:
Jo jag läste smile

Hur kopplade du mätaren läste du tråden som jag länkade där står det att den inte ska kopplas mellan någon förbrukare dvs inte mellan radio eller lampa. Bara mellan  +/-

Jag såg på din bild att du har en massa anslutningar till mätaren det kan ge störningar. ha så lite som möjligt kopplat. sen att den hoppade av sin axel kan ha med att du drog bulten för mycket dvs du drog tillbaka innanmätet inuti huset om du förstår vad jag menar?

Mvh Danne

okej, nej + kabeln är dragen direkt ifrån batteriet via ett relä som går på tändningen så det är de minsta problemet smile

förstår hur du menar, har dock väldigt svårt att tro att det ska vara möjligt. då måste de väl varit något fel på mätaren från början? för det problemet har jag aldrig haft med någon annan voltmätare jag haft.
och så hårt drog ja dom inte iaf, skruvade åt dom med en tång lite lätt bara.

MVH

Saab 9-5 2.0t "Biopower" (2000)
FreddeLi Studerande maskiningenjör
8 januari 2011 · 1 903 Inlägg

MantaRobin skrev:

weldion skrev:
Provat att dra mutter mot mätarchassiet och sedan dra fast ringkabelskorna mot de muttrarna med en annan mutter?

Så va de på min gamla Biltemamätare.

jag hade en biltema-mätare som fick lämna plats för denna nya. och biltema-mätaren fungerade klanderfritt och kändes ju som världens kvalitetsgrej i jämnförelse med denna hmm

MVH

Saab 9-5 2.0t "Biopower" (2000)
TireSlayer Tvivlare
8 januari 2011 · 2 266 Inlägg

FreddeLi skrev:

MantaRobin skrev:

weldion skrev:
Provat att dra mutter mot mätarchassiet och sedan dra fast ringkabelskorna mot de muttrarna med en annan mutter?

Så va de på min gamla Biltemamätare.

jag hade en biltema-mätare som fick lämna plats för denna nya. och biltema-mätaren fungerade klanderfritt och kändes ju som världens kvalitetsgrej i jämnförelse med denna hmm

MVH

Okej. Verkar som du fått tag i världens bottenskrap om Biltema kändes bättre tongue vad e de för märke på mätarna?

You can't polish a turd, but you can roll it in glitter.
Med reservation för ev. felskrivningar.
FreddeLi Studerande maskiningenjör
8 januari 2011 · 1 903 Inlägg

MantaRobin skrev:

FreddeLi skrev:

MantaRobin skrev:

Så va de på min gamla Biltemamätare.

jag hade en biltema-mätare som fick lämna plats för denna nya. och biltema-mätaren fungerade klanderfritt och kändes ju som världens kvalitetsgrej i jämnförelse med denna hmm

MVH

Okej. Verkar som du fått tag i världens bottenskrap om Biltema kändes bättre tongue vad e de för märke på mätarna?

kommer från KL-racing tongue

kan ju dock varit så att jag fick ett måndagsex. laddtrycksmätaren verkade vara god kvalitet smile

MVH

Saab 9-5 2.0t "Biopower" (2000)
TireSlayer Tvivlare
8 januari 2011 · 2 266 Inlägg

FreddeLi skrev:

MantaRobin skrev:

FreddeLi skrev:

jag hade en biltema-mätare som fick lämna plats för denna nya. och biltema-mätaren fungerade klanderfritt och kändes ju som världens kvalitetsgrej i jämnförelse med denna hmm

MVH

Okej. Verkar som du fått tag i världens bottenskrap om Biltema kändes bättre tongue vad e de för märke på mätarna?

kommer från KL-racing tongue

kan ju dock varit så att jag fick ett måndagsex. laddtrycksmätaren verkade vara god kvalitet smile

MVH

Jaha okej. Det är väl lite kina över KL's mätare, men bättre än så ska dom va tycker man tongue

You can't polish a turd, but you can roll it in glitter.
Med reservation för ev. felskrivningar.
DalleRacing
9 januari 2011 · 1 738 Inlägg

Kl säljer Kina skräp!!! Type-r, man ska inte köpa billig skit om man är rädd om motorn wink

Volvo 940 16v Turbo "Angry Betty" (1993)
TireSlayer Tvivlare
9 januari 2011 · 2 266 Inlägg

940RDALLE skrev:
Kl säljer Kina skräp!!! Type-r, man ska inte köpa billig skit om man är rädd om motorn wink

En till som har fått samma uppfattning som mig, KL är inte världes bästa saker.. Jag köpte Depo ifrån J-Spec och dom verkar hyfsade till bra pengar smile Vill man va värst finns ju Defi sen..

You can't polish a turd, but you can roll it in glitter.
Med reservation för ev. felskrivningar.
DalleRacing
9 januari 2011 · 1 738 Inlägg

MantaRobin skrev:

940RDALLE skrev:
Kl säljer Kina skräp!!! Type-r, man ska inte köpa billig skit om man är rädd om motorn wink

En till som har fått samma uppfattning som mig, KL är inte världes bästa saker.. Jag köpte Depo ifrån J-Spec och dom verkar hyfsade till bra pengar smile Vill man va värst finns ju Defi sen..

Exakt wink om man kollar på deras varor så är det typ bara kopior av allt! Och då är det roliga att alla klandrar Ridetech för deras saker men allt kommer säkert från samma tillvärkare smile depo har jag sett många japsare med krut i motorn så det är garanterat bra mätare wink

Autometer är inte dåliga heller smile

Volvo 940 16v Turbo "Angry Betty" (1993)
Rearmeister
18 april 2011 · 44 Inlägg

Jag har nog exakt samma mätare ser det ut som på bilden.. och min mätarpil rör sig inte heller, har inte provat att lossa muttrarna än men ska göra det imorgon. S har jag inte heller kopplat förresten.

Mercedes W210 E290TD "TaxiN" (1997)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang