3419
Sök

volvo 740 glt 16 v -88 känns väldigt seg/trött, vad kan vara fel?

152 Inlägg
4 oktober 2009
Trådstartare
Hej min volvo 740 glt 16 v -88 känns väldigt seg/trött och det känns som den tvekar när man gasar på men den går ganska bra på tomgång och man kan köra lugnt utan att den rycker eller så.
Jag har försökt ställa tändningen på den för den står lite fel men det går inte, det händer inget när man vrider på fördelaren jag kan ha den fullt åt ett håll så går den likadant som fullt åt andra hållet. det smäller i luftfiltret och kommer eldflammor ur det. jag har provat att byta fördelare, rotor, tändspole, tändlägesgivare, spjällägesgivare, soppa filter, lufmassemätare. Tändstiften är vita så det kan vara tecken på att den går för snålt. är det någon som vet vad felet kan vara?
tack för svar
/oscar

518 Inlägg
4 oktober 2009
jag tror kamremmen hoppat en kugg eller 2

ställer man av en volvo 740 inför vintern är det nåt som inte klickar i ordentligt.

152 Inlägg
4 oktober 2009
Trådstartare
glömde skriva det att jag har kollat så allt står rätt också

Jävel
2 018 Inlägg
4 oktober 2009
skulle också tippa på kamremmen.. men de är inte så att du haft loss svänghjulet o satt de fel vid ihopsättning? Det felet gjorde nämligen jag förra veckan och då betedde sig den ungefär likadant. Gick slött, men gick iaf..

You got to risk it, to get the biscuit :)

f.d. BMW-missbrukare
3 180 Inlägg
4 oktober 2009
Spelar dessutom ingen roll hur mycket du än vrider på fördelaren då givaren sitter vid svänghjulet smile enda som kan hända är att gnistan hoppar till fel stift.

Dont take life too serious, you'll never escape it alive anyway.
Bättre pissa i stuprännan än stupa i pissrännan.

1 043 Inlägg
4 oktober 2009
Motortempgivaren?

152 Inlägg
4 oktober 2009
Trådstartare
tempgivaren är också bytt, men jag får kolla svänghjulet då

226 Inlägg
19 april 2011
lillisGTI skrev:
tempgivaren är också bytt, men jag får kolla svänghjulet då

Fungerar det idag? smile